Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:746
Z toho za letošní rok:40
Stále v řešení:13
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

66.8 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (498 z 746)

Hodnocení spokojenosti

44%
56%
Uvedená procenta vychází z 225 hodnocení od spotřebitelů help

#84023Zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den

Detail stížnosti

Publikováno
20.11.2025, včera

Erik Šerdzik

Znění stížnosti

Dobrý den,


v pátek 11.07.2025 jsem zakoupil automobil v autobazaru AAA AUTO Jihlava. Při podpisu smlouvy mi bylo sděleno , že vůz není poškozený a nemá skryté závady. Stačí běžná údržba vozu . S vozidlem jsem dojel domů a ráno jsem zjistil , že je pod vozidlem mastný flek . Ihned jsem volal do autobazaru prodejce a o všem ho informoval. Pán byl velice vstřícný řekl at v pondělí vůz dovezu. To jsem také udělal. Vozidlo tedy zůstalo v autobazaru , kde ho měli opravit. Ve středu mi pan prodejce volal , že je vůz již opravený a můžu si ho odvést. Jel jsem tedy do autobazaru pro vozidlo. Když jsem s ptal co tomu bylo a jestli je již vůz v pořádku , bylo mi sděleno , že bylo špatné těsnění na olejové zátce a proto dali nové a dali nový olej. Řekl jsem jim , proč je tedy celý motor od oleje , bylo mi řečeno , že to zapomněli vyčistit , ale že je vše v pořádku a žádné skryté závady motoru tu nejsou. Jediné co tam zlobí , je že vozidlo málo topí, ale to si musím opravit sám. Vzal jsem tedy vozidlo a odjel domů. Netrvalo pár dní a já zjistil, že vozidlo začíná opět vykazovat chyby. Rozsvítila se kontrolka oleje. Nechal jsem tedy vyměnit olej plus filtr . Kontrolka již nesvítila. Vozidlo jsem zakoupil , jelikož každý den jezdím z dcerou do nemocnice , takže jsem jezdil pouze ve městě , kde je povolená rychlost nejvýše 50km/h. Vozidlo sice jelo , ale klesali otáčky. Jel jsem tedy do servisu na diagnostiku a tam mi bylo řečeno , že závada ukazuje na tlakování motoru (nutná oprava motoru a s tím související práce- prasklá hlava apod.) V autoservisu jsem si nechal vyjet potvrzení o závadě a jel jsem do autobazaru podat reklamaci. Tu jsem podal11.11.2025 a doložil jsem i protokol s autoservisu . Dnes mi bylo doručeno rozhodnutí o zamítnutí reklamace. Důvod-kupující byl při koupi automobilu seznámen s jeho technickým stavem a s tím i souhlasil. Zároven mu bylo známo , že kupuje ojetý automobil , kdy jeho technický stav odpovídá míře používání a opotřebení vzhledem k jeho stáří a nájezdu kilometrů. Předmětem reklamace tak není vada, za níž prodávající odpovídá a proto reklamaci zamítá a to z důvodu , že se jedná o vadu , která na vozidle v době prodeje nebyla a vznikla až jeho dalším užíváním po čtyřech měsících. S tímto rozhodnutím však nesouhlasím . Jedná se o skrytou vadu , o které mi prodejce neinformoval a nikde v kupní smlouvě se o ní nepíše. Sám prodejce při koupi vozu mi sdělil, že záruka na skrytou vadu motoru je 6 měsíců. Podle automechanika, který vůz prohlížel se jedná o skrytou vadu , o které musel prodejce vědět , ale neměl potřebu to sdělit, jelikož by si nikdo takový vůz nekoupil.


Produkt

značka -model- VW Golf Plus , číslo karoserie WVWZZZ1KZ9W830280


Požadované řešení

Požaduji jiný vůz, nebo odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2025 11:25, před 38 minutami

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Při koupi ojetého vozidla rovněž platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Práva z vadného plnění se také nevztahují na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nyní stížnost přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.