Společnost


Student-eShop.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 2)

#84029Podnět k porušení práv spotřebitele – objednávka č. 505246

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

20 hodin 32 minut

Detail stížnosti

Publikováno
20.11.2025, před 21 hodinami

Jan Lyčka

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás s žádostí o konzultaci a pomoc při uplatnění mých práv vůči e‑shopu Student-eShop.cz s.r.o., Dukelská 188/41, 358 01 Kraslice, IČ 01713396, e-mail info@student-eshop.cz

Jsem vlastníkem zařízení iPad 10. generace (10,9") Při objednávce jsem omylem zvolil obal určený pro iPad Air 5 (10,9", 2022, M1) Doručený výrobek je však označen jako iPad Pro 11 (22/21/20/18) / Air5 / Air4, což je jiný výrobek, neodpovídající specifikaci v objednávce.


Obal sice obsahuje označení Made in China, ale chybí identifikace výrobce či dovozce do EU a chybí české informace o výrobku, které jsou povinné podle § 9 zákona č 634/1992 Sb Dodané zboží je proto neúplně označeno a představuje vadné plnění podle § 2161 občanského zákoníku

E-shop ve své komunikaci sám uvedl: „To že je na obalu jiný model jsem Vám již vysvětlovala, na zadní straně je pohyblivé okénko na čočky a obal proto sedí na více modelů, Váš model, je ale bohužel úplně jiný.“ Tímto přiznává, že doručený obal neodpovídá objednanému výrobku a není určen přesně pro objednaný model, což potvrzuje vadné plnění.

Problém: E-shop odmítá uznat vadné plnění a trvá na tom, že náklady na vrácení zboží nese kupující přestože zboží neodpovídá objednávce a nesplňuje zákonné požadavky na označení výrobku
K podnětu přikládám kopie daňového dokladu fotografie doručeného obalu.

Prosím o zhodnocení situace a doporučení dalšího postupu z hlediska ochrany mých práv spotřebitele

S pozdravem,
Jan Lyčka


Produkt

obal určený pro iPad Air 5 (10,9", 2022, M1) Doručený výrobek je však označen jako iPad Pro 11 (22/21/20/18) / Air5 / Air4


Požadované řešení

Žádám o vrácení kupní ceny za vadně dodaný výrobek včetně nejlevnější varianty poštovného Pokyny k zaslání zboží zpět včetně zpětného štítku a potvrzení přijetí odstoupení od smlouvy a reklamace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2025 11:22, před 41 minutami

K odstoupení od smlouvy:

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Odstoupit od smlouvy je možné jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli (viz § 1830 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník). Samotné nepřevzetí zásilky nelze považovat za jednoznačné prohlášení, doporučujeme proto podnikatele informovat o odstoupení od smlouvy. To lze učinit například i e-mailem. Podnikatel následně musí bez zbytečného odkladu spotřebiteli peníze vrátit.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.


K vadnému plnění (zaslání špatného zboží):

Mimo to je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.


K českému označení:

Prodávající je dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, mimo jiné povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného zboží a o způsobu jeho použití. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu zboží, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti. Nemá-li výrobek přiložen návod v českém jazyce, jedná se zásadně o vadu ve smyslu § 2161 odst. 2 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Spotřebitel může v takové situaci uplatnit práva z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku).


K nákladům během reklamace:

Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku v případě uznané reklamace nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.