| Počet nahlášených stížností: | 227 |
| Z toho za letošní rok: | 5 |
| Stále v řešení: | 1 |
37%
63%
Dobrý den,
dne 20.11.2025 jsem vracela boty na prodejně CCC v Kozomíně. Boty jsem zakoupila 16.11.2025 za 1 799 Kč, byly nepoškozené, s visačkou a v původní krabici. Boty jsem platila v hotovosti. Vedoucí prodejny, která se mnou jednala, byla arogantní a odmítla mi vrátit peníze v hotovosti. Nabídla mi pouze dárkový poukaz, což jsem nechtěla přijmout.
Prodavačka tvrdila, že jsem si měla předem přečíst podmínky vrácení, přitom byly schované za pokladnou, kam není vidět, a nelze je běžně zjistit. Tvrdila také, že si absurdně před každým obchodem zjišťuje podmínky vrácení, což je nereálné a zavádějící. Navíc jsem měla nohy doma v botách jako v kleštích a přece si je nebudu v obchodě zkoušet půl hodiny, abych zjistila, zda mi opravdu sedí. Zjistila jsem také, že na jiné pobočce, například v Trutnově, peníze vracejí bez problémů.
Jednání vedoucí prodejny bylo natlakové a nefér, cítím se poškozená a nespravedlivě odmítnuta při uplatnění svého práva jako spotřebitelka. Nemám ani boty, ani peníze, a po této zkušenosti se do prodejny CCC v Kozomíně už nikdy nechci vracet.
Byla bych velice ráda, kdyby mi byla moje "dárková"karta převedena na peníze a ty mi byly vyplaceny. Tenhle způsob řešení situace ze strany CCC mi přijde jako nátlak a neférový, Nebyly vůbec ty podmínky vidět.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. To je však možné pouze při koupi zboží na dálku, např. online, nikoli v kamenné prodejně.
Někteří prodejci ale toto právo prostřednictví svých obchodních podmínek rozšiřují i na nákupy v kamenné prodejně, tak je tomu i u společnosti CCC, která na svých internetových stránkách uvádí, že pokud má zboží originální cedulky, je možné jej vrátit do 14 dní i v případě, že je zakoupeno v kamenné prodejně. Dále uvádějí, že v případě takového vrácení budou peníze vráceny prostřednictvím voucheru na dárkové kartě (viz. https://ccc.eu/cz/cs/returns). Domníváme se, že je to v souladu se zákonem, protože vrácení zboží zakoupeného v kamenné prodejně poskytují nad rámec zákonné úpravy, a tak si společnost může sama smluvně určit podmínky za kterých bude vrácení probíhat.
Obchodní podmínky by ale měli být prodavačem kupujícímu předloženy, pokud si to vyžádá.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.