| Počet nahlášených stížností: | 2 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Objednala jsem si zboží na platformě Temu.
Namísto objednaného zboží mi bylo doručeno zcela jiné, což jsem doložila videem, jak si Temu vyžádalo.
Temu mi následně nařídilo vrátit přesně doručené zboží, i když šlo o nesprávnou položku. Podle jejich instrukcí jsem:
zabalila zboží, které jsem obdržela
použila vratkový štítek poskytnutý Temu
odevzdala zásilku dopravci 14.11.2025
Dopravce písemně potvrdil, že balík převzal, ale během přepravy:
došlo k poškození zásilky
obsah balíku se ztratil
Temu proto objektivně nemohlo zásilku obdržet.
---
DŮLEŽITÉ: Nelze podat reklamaci u dopravce
Nemohu reklamaci u dopravce uplatnit, protože nejsem ani odesílatel ani příjemce zásilky — obě role má Temu.
Reklamaci musí podat Temu, avšak odmítají to udělat.
---
Chování Temu:
Navzdory jasnému důkazu Temu:
tvrdí, že jsem vrátila „špatné položky“
tvrdí, že balík byl „prázdný“
ignoruje důkazy od dopravce
opakovaně neposkytuje skutečné řešení
zákaznická podpora reaguje šablonovitě, přepojováním mezi operátory
sliby „urychlení řešení“ zůstávají nesplněny
---
Shrnutí:
Temu mi doručilo chybné zboží
Já jsem podle jejich pokynů vrátila doručené zboží
Dopravce ztratil obsah balíku
Nemohu reklamaci u dopravce podat
Temu odmítá reklamaci a vymýšlí nepravdivé důvody
Zákaznický servis nekomunikuje a blokuje refund
---
Požadavek:
plný refund objednaného zboží
uznání chyby dopravce ze strany Temu
prověření poprodejního servisu Temu
řešení neprofesionálního jednání operátorů
nápravu nesprávného zamítnutí reklamace
Číslo objednávky: ***
Datum odeslání vratky: 14.11.2025
Doručeno do skladu Temu: 20.11.2025
Pánská mikina a souprava
Vrácení peněz 841kč
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Odstoupit od smlouvy je možné jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli (viz § 1830 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník). Samotné nepřevzetí zásilky nelze považovat za jednoznačné prohlášení, doporučujeme proto podnikatele informovat o odstoupení od smlouvy. To lze učinit například i e-mailem. Podnikatel následně musí bez zbytečného odkladu spotřebiteli peníze vrátit.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Protože dopravu zařizoval prodávající, převzetím balíčku k přepravě přechází nebezpečí vzniku škod na společnost. Pokud dopravce tvrdí, že zásilku převzal v pořádku, měl by prodejce prokázat opak, jinak nepůjde reklamaci zamítnout.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Irsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz