Společnost


Smarty CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:52
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

73.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (38 z 52)

Hodnocení spokojenosti

36%
64%
Uvedená procenta vychází z 19 hodnocení od spotřebitelů help

#84070Nevrácené peníze od Smarty CZ a.s., přestože splatnost uplynula a banka potvrzuje, že žádná platba nepřišla

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 den 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.11.2025, včera

Kristýna Glosová

Znění stížnosti

Společnost Smarty CZ a.s. mi měla vrátit peníze za objednávku se splatností 17. listopadu 2025. Peníze mi dosud nebyly vráceny, přestože jsem je již třikrát vyzvala k platbě. Firma tvrdí, že peníze odeslala a že problém je na mé bance, ale moje banka i účetní potvrzují, že žádná platba nepřišla ani nebyla blokována. Žádám o pomoc při vymáhání vrácení peněz a nápravu situace.


Požadované řešení

Vrácení peněz od Smarty CZ a.s., buď převodem na účet, vrácením na pokladně prodejny v Ústí nad Labem, nebo platbou karta–na–kartu s dokladem o provedené platbě.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.11.2025 15:06, před 10 hodinami

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Odstoupit od smlouvy je možné jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli (viz § 1830 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník). Samotné nepřevzetí zásilky nelze považovat za jednoznačné prohlášení, doporučujeme proto podnikatele informovat o odstoupení od smlouvy. To lze učinit například i e-mailem. Podnikatel následně musí bez zbytečného odkladu spotřebiteli peníze vrátit.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.