| Počet nahlášených stížností: | 1255 |
| Z toho za letošní rok: | 26 |
| Stále v řešení: | 6 |
66%
34%
Dobrý den, box byl u nás v Čeperce plný, bez mého svolení jste to mrskli do jiné vesnice. Já tam nejezdím, box mám jinak skoro vedle baráku. Máte to prý v obchodních podmínkách, že to dáte jinam. Absolutní hloupost, nemoct jako příjemce ovlivnit, jestli na zásilku počkám při uvolnění boxu, nebo že mi nevadí poslat to jinam. U nás na vesnici nemáte jiné výdejní místo, takhle nemůžu vaše služby už využívat, ač jsem moc chtěla. Ambrusová
zpátky balíček na mnou uvedený box
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud nebyla služba poskytnuta nebo nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitel žádat řádné poskytnutí služby, přiměřenou slevu, případně může od smlouvy odstoupit, pokud vadné plnění ze strany podnikatele bylo podstatným porušením smlouvy (pokud se dá předpokládat, že by spotřebitel smlouvu neuzavřel, věděl-li by o porušení smlouvy).
Pokud však smlouvu o přepravě uzavíral se společností prodávající, je za včasné doručení zboží odpovědný právě on, protože povinnost dodat zboží je dle českého práva splněna dojitím zboží do místa dodání, tj. standardně do bydliště spotřebitele. Prodávající je v takovém případě také oprávněn uplatnit reklamaci u svého smluvního partnera, pokud služba nebyla poskytnuta v souladu se smlouvou.
Na základě obchodních podmínek bodu 6.3 platí, že "v případě nemožnosti dodat Zásilku na určené Výdejní místo, PPL doručí Zásilku na jiné možné Výdejní místo." Mělo by se ale jednat o místo, které není nepřiměřeně vzdálené a které je provozováno za podobných podmínek jako spotřebitelem určené výdejní místo. Například pokud si spotřebitel objedná zboží do výdejního boxu, kde je možnost si zboží vyzvednout v kterýkoli čas, pravděpodobně nebude možné zásilku přesměrovat na pobočku, která má omezenou výdejní dobu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.