Společnost


OSP spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#84076Zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

19 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
24.11.2025, před 19 dny

Hana Gáliková

Znění stížnosti

Dobrý den,
reklamovali jsme u developera zápach v domě a hromosvody, které nejsou udělány dle projektové dokumentace. Developer nám reklamaci zamítl s tím, že smlouva neobsahuje ustanovení o záruce za stav či kvalitu díla. Zároveň ale máme od nich dokument, kde zaručují, že stavba byla provedena v souladu s projektovou dokumentací. Nejdříve stavbyvedoucí začal reklamaci řešit, pokusili se něco udělat se zápachem, ale když jsme jim napsali, že je to lepší, ale pořád někudy zápach do domu jde a také že čekáme na vyjádření ohledně hromosvodů, najednou reklamaci zamítli. Do té doby nám vrchní stavbyvedoucí slíbil, že zjistí, proč hromosvody nejsou udělány podle projektové dokumentace.
Podali jsme podnět na ČOI.


Produkt

Stavba domu


Požadované řešení

Uvedení hromosvodů do stavu dle projektové dokumentace tak, aby hromosvody prošly revizí vybraným odborníkem.
Odstranění zápachu pronikajícího do obytného prostoru domu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2025 10:46, před 10 dny

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla pravděpodobně sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Pokud společnost OSP spol. s r.o. neprovedla všechny sjednané práce podle uzavřené smlouvy, jedná se o vadu plnění ve smyslu příslušných ustanovení občanského zákoníku. V takovém případě má spotřebitel právo uplatnit nároky z vadného plnění, zejména požadovat odstranění vady, přiměřenou slevu z ceny díla nebo odstoupení od smlouvy, pokud se jedná o podstatné porušení smlouvy.

Jestliže podnikatel reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na podnikatele (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nesouhlasí-li spotřebitel se zamítnutím reklamace, může se rovněž obrátit na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat podnikateli výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, jak již spotřebitel dle popisu učinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.