| Počet nahlášených stížností: | 13 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, 1.4.2022 jsem zakoupila myčku BEKO DFN26421W s prodlouženou 5 letou zárukou, která byla provedena přímo u firmy Beko na www.bekocr.cz/podpora. Do dnešního dne jsem reklamovala tento výrobek počtvrté. Poslední reklamace proběhla přes webové stránky dne 21.9.2025. I po několika urgencích mě servis nekontaktoval a když jsem požadovala po 60 dnech dořešení dle jejich podmínek prodloužené záruky, obdržela jsem pouze informaci, že nespolupracuji a nebylo možné mě kontaktovat.
Není mi jasné, komu servisní technik volal, ale moje telefonní číslo to nebylo a ani mi nikdo z firmy Beko emailem neodepsal, že by byl problém s kontaktováním.
Vzhledem k urgencím z mé strany mi přijde toto tvrzení neadekvátní a chci poprosit o podporu v této záležitosti.
Podmínky dobrovolné záruky přikládám.
myčka BEKO DFN26421W
výměna spotřebiče
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu dvou let, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.
Podnikatel si v rámci smlouvy vyhrazuje právo na to, vyřídit reklamaci ve lhůtě 60 dní. Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době, měl by spotřebitel podnikatele informovat a poskytnout mu přiměřenou lhůtu na dokončení reklamace. Pokud podnikatel nesplní ani v této spotřebitelem poskytnuté lhůtě, může spotřebitel od smlouvy odstoupit. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.