| Počet nahlášených stížností: | 108 |
| Z toho za letošní rok: | 2 |
| Stále v řešení: | 1 |
40%
60%
Dobrý den,
Dne 07.10.2025 jsem koupila v DATART ochrannou folii na mobil značky ZAGG. Fakturu přikládám. Tuto folii prodejce popisuje jak vysoce kvalitní produkt, nejodolnější na trhu. Davá na ni ggarance 24 měs. (vystřižek príkladám).
https://www.datart.cz/nalepeni-ochranne-folie-zagg-ultra-privacy-na-telefon-zg200206978.html
Folie byla nalepena ihned na pobočce Datart v OC Krakov (Praha).
Krátce po koupi se folie začala odlepovat. Prodavačka, která mi tu folii nalepovala, říkala, že při používaní se folie ohřívá, a ještě více přilne k obrazovce.
Přikládám foto mobilu s folii. Fotka byla pořízená 27.11.2025.
Dne 17.11.2025 jsem šla na výše uvedenou pobočku DATART s reklamaci. Prodavač, který pracoval ten den, při pohledu na můj mobil se divil, že se folie může odlepovat takhle pouze po cca 1 měsíce používání, že prý folie vypadá minimálně na rok služby.
Pan, pracující s reklamaci (foto odstavajici folie maji u sebe spolu se stiznosti) mi nabídl koupit novou folii za 50% ceny. Je to standartní doživotní služba (letáček přikládám). Tuto nabídku jsem odmítla, protože nepovažuji za adekvátní. V letáčku se píše: "Uplatní se v případě, že dojde k mechanickému poškození fólie nebo jejího lepení kupujícím. Mechanickým poškozením se míní poškrábání fólie, potrhání nebo jiné obdobné poškození fólie. Mechanické poškození lepení fólie zákazníkem je např. odloupnutí fólie, odlepení a podobně." Jenze mechanicke poskozeni nebylo provedeno mnou, tj. kupujicicm! Tim padem v mym pripade neplati BEZNA dozivotni garance vymena za pulku ceny.
Po sepsaní stížností s prosbou o bezplatnou výměnu folii nebo odstoupení od koupě jsem dostala dne 26.11.2025 odpověď, kterou taky přikládám. Nabízí mi koupit novou folii za 50% ceny.
Možná, jako produkt je folie dobra. Jen nebyla dobře nalepená. Stále více používám jiný mobil s levnější folii, a za 3 roky folie stále dobře lne k obrazovce a neodlepuje se..
Předem děkuji za pomoc,
Natalja
Ochranná fólie ZAGG Ultra Privacy+ na telefon
Bezplatne a kvalitni nalepeni folie, ktera se bude drzet na obrazovce a bude splnovat slibovanou kvalitu
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
V tomto případě sice byla sjednána smluvní doživotní záruka, vedle té ale stále existuje zákonné právo spotřebitele nárokovat si práva z vadného plnění do 2 let od převzetí věci - věc reklamovat podle § 2165 a násl. zákona č.89/2012 Sb., občanský zákoník.
Vyřízení reklamace má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem. Nepřijetí věci do reklamačního procesu bez právně relevantního důvodu je přestupkem [§ 24 odst. 5 písm. w) zákona o ochraně spotřebitele], za nějž lze uložit pokutu až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 19 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele].
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.