| Počet nahlášených stížností: | 1044 |
| Z toho za letošní rok: | 11 |
| Stále v řešení: | 0 |
Dne 6.11.25 jsem měla já + 2 osoby jet vlakem č. ES452 s odchodem 18.02 h. z Prahy do Drážďan. Na infotabuli se objevil oznam, že vlak nepojede kvůli stavebním pracím na trati a máme využít náhradní dopravu. Šla jsem se informovat na informace ČD, kde mi neochotně sdělili, že pojede NĚJAKÝ autobus NĚKDE od Fantovy kavárny. Pan nevěděl ani číslo nástupiště, ani název společnosti. Šly jsme nahoru - nikde žádné značení, žádný člověk, kterého bychom se zeptali. Upřesňuji čas, byly jsme tam cca od 17.45 hod. Ptali jsme se řidičů dvou Flixibusů, zda to nejsou oni - nebyli. Běžela jsem opět dolů do informací ke druhému informátorovi a ten mi sdělil to samé, co první - navíc nervózně a arogantne. Volaly jsme i na hotline ČD, kde nám také nic neporadili. Běžela jsem opět nahoru k nástupištím busů, ale žádný náhradní bus nedorazil. Tak jsme běžely zase dolů koupit si jiné jízdenky, které nás odvezli vlakem do Ústí n/Labem a odtud busem do Drážďan. Původní jízdenky jsem kupovala v časovém předstihu dne 12.10.25 celkem za 2241 Kč (na e-shopu ČD). Nové jízdenky mě stály 3033 Kč a to ještě s přestupem v Ústí a části cesty busem. Napsala jsem ČD stížnost+reklamaci a bylo mi odpovězeno, že ČD jsou jen zprostředkovatel, mám se obrátit na odpovědného dopravce, kterým je společnost European Sleeper. Já si ale jízdenky kupovala u ČD, nikoliv u European Sleeper! Ať si to společnosti, které zřejme mezi sebou mají nějakou smlouvu, vyřídí mezi sebou. Já chci zpátky své peníze, které jsem zaplatila ČD.
vlak ES 452, jízdenky č. ****
Vrácení plné částky původních jízdenek (2241 Kč) + vrácení rozdílu mezi původními a novými, tj. 792 Kč, celkem tedy 3033 Kč
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Jestliže cestující není spokojen s garantovanou kvalitou přepravy, doporučujeme mu se stížností obrátit přímo na společnost České dráhy, a.s. Více informací ohledně podmínek uplatnění nároku na odškodnění nalezne spotřebitel zde: https://www.cd.cz/typy-jizdenek/odskodneni-reklamace-a-vymeny/-26400/.
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.