Společnost


ABOUT YOU SE & Co. KG

Počet nahlášených stížností:85
Z toho za letošní rok:13
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

21.2 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (18 z 85)

Hodnocení spokojenosti

28%
72%
Uvedená procenta vychází z 7 hodnocení od spotřebitelů help

#84136ABOUT YOU nevrátilo peníze za vrácené zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

14 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.11.2025, před 15 dny

Silvie Neshodová

Znění stížnosti

Dne 7.11.2025 jsem firmě Aboutyou vrátila zboží v zákonné lhůtě a v pořádku. Dne 11.11.2025 mi byl doručen e mail, že se mi omlouvají za technický problém, který vedl ke zpoždění vrácení peněz a ve zkratce vrácení peněz již bylo zprocesováno a suma mi bude připsána na můj účet. Ke dni 18.11.2025 se tak nestalo, takže jsem volala poprvé na zákaznickou podporu, kde mi bylo sděleno, že došlo asi k chybě a že to předává na finanční oddělení, a do dvou dní by měly být peníze na účtu. Nestalo se. Dne 21.11.2025 opět volám na zákaznickou podporu, podruhé. To jsem už narazila na arogantní slečnu, která mi asertivně omílala dokola, že to řeší finanční odd., a že musím být trpělivá, poté mi poslala mail, ve kterém mě prosí o trpělivost. Dne 24.11.2025 jsem opět, již potřetí volala na zákaznickou podporu, kde jsem se nedozvěděla nic jiného, než že se moje refundace řeší a že čekám v řadě, těch přede mnou. Opět mi přišel mail, ve kterém mě opět prosí o trpělivost.
Myslím si, že jsou to zloději, kteří tady platí “české ovce”, které na zákaznické lince omílají naučené věty, které však problém neřeší, jen oddalují.
E-shop ABOUTYOU mi dluží 1019 Kč a opravdu nevím jak z nich mé peníze dostat. Jak jsem četla níže, tak se nezákonně obohacují. Dá se mi v této věci nějak pomoci?


Produkt

ONLY přechodová bunda Bandit č. produktu ONL0169001004000


Požadované řešení

Vrátit peníze na můj účet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.12.2025 14:27, před 11 dny

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Německu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.