| Počet nahlášených stížností: | 48 |
| Z toho za letošní rok: | 8 |
| Stále v řešení: | 1 |
Zdravím....oni si z nás robia srandu...vytočili ma riadne, ked mi najprv písali že doručia do 2 týždnov, potom predlžovali vždy o pár dní a nakoniec mi napísali že majú na to 120 dní. Vrcholom bolo keď mi napísali takú blbosť, že môžem odstúpiť do 14 dní po doručení tovaru, ked ostupujem pre NEDODANIE tovaru!,
Odstúpenie od zmluvy č. *** z 22.9.2025 v sume 216,92 € - v ten deň aj uhradené.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vzhľadom na skutočnosť, že do dnešného dňa 24.11.25 mi neprišiel tovar podľa zmluvy *** z 22.9.2025 - bude to už 2 mesiace, od objednávky (zmluvy) a zároveň platby, aj keď ste na svojich stránkách mali oznamy o rýchlom doručení. ( aj ste mi s potvrdením platby poslali referenciu o rýchlom dodaní. Považujem to za zavádzanie kupujúceho..
Aj som už 2x urgovala dodržanie zmluvy na dodanie tovaru - (9.10-2025 a 27.10.2025) , vždy mi prišla odpoved,
aby som vydržala a čakala, že tovar môže mať meškanie do jedného mesiaca...nenaplnilo sa...
Žiadam, aby mi suma 216,92 € bola vrátená na účet z ktorého som zmluvu naplnila a zaslala som uvedenú sumu na Váš účet,
platbu ste mi aj obratom potvrdili : uvedené číslo účtu na vrátenie financií v sume 216,92 : **.
Ďakujem za rýchle vybavenie mojej reklamácie - odstúpenie od zmluvy.
S pozdravom Alena Krajíčková
Dńa 24. 11. 2025
Odstúpenie od zmluvy č. *** z 22.9.2025
vrátenie financíí v sume 216,92 Eur na : **
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.