Společnost


ELMONT-CH, spol. s r. o.

Počet nahlášených stížností:38
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

10.5 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (4 z 38)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#84143Neoprávněně naúčtovaná srážka z kupní ceny při vrácení zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

12 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.12.2025, před 13 dny

Ivana Firkalová

Znění stížnosti

Zakoupili jsme tyčový vysavač Eta Moneto, který jsme po obdržení vyzkoušeli na.malém kousku podlahy. Nebylo potřeba nabíjet. Byli jsme spokojeni a vysavač jsme demontovali,protože to měl být vánoční dárek. Při demontáži jsme zjistili,že lze obtížně vyjmout čistící nádobu( mj.tento fakt u ádějí i recenze) a z tohoto důvodu jsme vysavač nepoškozený a v původním obalu vrátili zpět. Prodávající nám z původní zaplacené částky 2.235,-Kč vrátil pouze 1.274,-Kč s odůvodněním nadměrného používání,oděrek, zničení 2ks komponentů a dobíjecí stanice. Zažádali jsme o fotodokumentaci poškození. Vysavač byl koupen přes Allegro a prodávající je ELMONTH Trutnov. Žádáme o vrácení plné částky neboť z naší strany k poškození nedošlo.
S pozdravem Ivana Firkalová


Produkt

Tyčový vysavač Eta Moneto


Požadované řešení

Vrácení peněz v plné výši kupní ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2025 09:12, před 10 dny

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).

Podnikatel by v návaznosti na to měl spotřebiteli sdělit, jaké vady věci spotřebitel způsobil a o kolik chce částku ponížit a tuto hodnotu prokázat, například odborným posudkem ze servisu. Výše by musí být přiměřená a vztahovat se přímo k vytýkaným vadám. Domníváme se, že pokud spotřebitel vysavač pouze vybalil z krabice a vyzkoušel, nejedná se o nepřiměřené používání věci a spotřebiteli by měla být vrácena celá částka.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.