| Počet nahlášených stížností: | 38 |
| Z toho za letošní rok: | 6 |
| Stále v řešení: | 2 |
100%
0%
Zakoupili jsme tyčový vysavač Eta Moneto, který jsme po obdržení vyzkoušeli na.malém kousku podlahy. Nebylo potřeba nabíjet. Byli jsme spokojeni a vysavač jsme demontovali,protože to měl být vánoční dárek. Při demontáži jsme zjistili,že lze obtížně vyjmout čistící nádobu( mj.tento fakt u ádějí i recenze) a z tohoto důvodu jsme vysavač nepoškozený a v původním obalu vrátili zpět. Prodávající nám z původní zaplacené částky 2.235,-Kč vrátil pouze 1.274,-Kč s odůvodněním nadměrného používání,oděrek, zničení 2ks komponentů a dobíjecí stanice. Zažádali jsme o fotodokumentaci poškození. Vysavač byl koupen přes Allegro a prodávající je ELMONTH Trutnov. Žádáme o vrácení plné částky neboť z naší strany k poškození nedošlo.
S pozdravem Ivana Firkalová
Tyčový vysavač Eta Moneto
Vrácení peněz v plné výši kupní ceny.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).
Podnikatel by v návaznosti na to měl spotřebiteli sdělit, jaké vady věci spotřebitel způsobil a o kolik chce částku ponížit a tuto hodnotu prokázat, například odborným posudkem ze servisu. Výše by musí být přiměřená a vztahovat se přímo k vytýkaným vadám. Domníváme se, že pokud spotřebitel vysavač pouze vybalil z krabice a vyzkoušel, nejedná se o nepřiměřené používání věci a spotřebiteli by měla být vrácena celá částka.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.