| Počet nahlášených stížností: | 28 |
| Z toho za letošní rok: | 8 |
| Stále v řešení: | 1 |
10.1.2025 15:02 (PÁTEK) vytvořena objednávka na fitness náramek
10.1.2025 15:10 poslán email s dodatečným dotazem na vlastnosti produktu
10.1.2025 15:11 automatická odpověď
10.1.2025 15:16 zodpovězeno (zákaznická podpora "Eliška")
10.1.2025 15:18 na základě odpovědi emailem stornováno
12.1.2025 10:12 (NEDĚLE) Dorazil e-mail "Objednávka na dobírku byla předána dopravci.
12.1.2025 16:01 nové upozornění na zaslané STORNO objednávky
12.1.2025 16:02 přišla odpověď, že storno neevidují a zásilku už odeslali.
12.1.2025 16:14 znovu přeposíláme email o stornu z 10.1. 15:18
balík na dobírku jsme nepřevzali.
24.1.2025 13:33 přišel standardizovaný email o porušení smlouvy z naší strany.
následovalo bezcílné přeposílání emailů.
30.11.2025 21:48 přišla upomínka k uhrazení poštovného. Pohrůžka předání poptávané částky 199,- Kč vymáhací agentuře,
na to jsme znovu reagovali námitkou a novým přeposláním storno emailu.
fitness náramek M7 Band
1) prosím o radu jak postupovat, aby nás přestali upomínat kvůli z našeho pohledu neoprávněné částce poštovného
navíc poštovné a doběrečné k objednávce bylo 50+50 = 100 Kč, firma nárokuje 199,- Kč
Vzhledem k tomu, že dle autom. emailu, byla zásilka expedována v NEDĚLI (načež byli upozorněni na chybu a reagovali na toto upozornění), dle sledování zásilky u Č. Pošty fyzicky byla předána následující pracovní den (PONDĚLÍ) a pokud ji personál nevyřadil z přepravy na chyba na jejich straně.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Odstoupit od smlouvy je možné jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli (viz § 1830 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník). Samotné nepřevzetí zásilky nelze považovat za jednoznačné prohlášení, doporučujeme proto podnikatele informovat o odstoupení od smlouvy. To lze učinit například i e-mailem.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.
Pokud spotřebitel zaslat odstoupení od smlouvy podnikatele skrze e-mail, pak je podnikatel toto odstoupení nucen akceptovat a vrátit peníze, pokud zboží již bylo zaplaceno.
Odstoupení je jednostranné právní jednání a proto není třeba, aby jej podnikatel akceptoval.
Pokud bylo od smlouvy odstoupeno, smluvní vztah mezi podnikatelem a spotřebitelem zaniká, pokud se podnikatel rozhodne i přesto plnit, plní bez právního důvodu. Spotřebitel pak není povinen plnění přijmout ani zaplatit cenu a pokud bylo zboží posláno až po odstoupení ani platit cenu poštovného.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.