| Počet nahlášených stížností: | 392 |
| Z toho za letošní rok: | 11 |
| Stále v řešení: | 1 |
91%
9%
Zaplatil jsem za oběd u společnosti gastrofamily, platba byla stržená z účtu ale na stránce comgate stále visela hláška že čekají na platbu, po delší době jsem radši zadal zrušení, ale peníze se mi na účet nevrátily. Přišel jsem o peníze, oběd nemám a toto není poprvé co se to u comgate brány stalo.
platba za oběd
vrátit peníze
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Jestliže společnost obdržela finanční prostředky a zavázala se, že je převede na účet podniku, je povinna tak učinit. V případě, že by peníze spotřebitele nepřevedla a zadržovala bez právního důvodu, jednalo by se o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Společnost je možné mimo jiné kontaktovat doporučeným dopisem na adresu sídla - Gočárova třída 1754/48, 50002 Hradec Králové.
Zároveň je možné kontaktovat banku, která by následně mohla mít možnost zkontaktovat majitele druhého účtu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Spotřebitel nás informoval, že mu byla po urgencích u konečného příjemce plateb platba vrácena. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.