| Počet nahlášených stížností: | 282 |
| Z toho za letošní rok: | 28 |
| Stále v řešení: | 9 |
50%
50%
Dne 07.10.2025 jsem objednal a převzal zboží "Herní konzole Nintendo SWITCH 2 + Mario Kart# World Bundle" (Daňový doklad č. ***, Objednávka č. ***). Zboží v ceně 11 245,00 Kč nebylo dodáno kompletní, neboť v balení chybí digitální aktivační kód ke hře Mario Kart, která je nedílnou součástí zakoupeného bundle. Jedná se tedy o neúplné dodání plnění, nikoli o vadu zboží. Prodávající opakovaně, i přes písemné upozornění na rozpor se zákonem, odmítá můj zákonný požadavek na dodání chybějící součásti (kódu) nebo poskytnutí přiměřené slevy (ve výši ceny hry). Místo toho trvá na zaslání kompletní funkční konzole na standardní reklamační proces, což je nepřiměřené a neoprávněné řešení digitálního problému.
Bohužel jsem toto zjistil až cca po 1 měsíci od převzetí zboží v zásilkovně, protože jsem jej plánoval jako vánoční dárek pro děti. Při převzetí jsem pouze na místě zkontroloval zda není zboží poškozené a funkčnost, konzoli jsem poté odložil do skříně abych ji připravil až na to budu mít čas a klid. Až nebudou děti doma. Teprve při instalaci se jsem zjistil chybějící kód v balení.
Volal jsem ihned na infolinku datart, kde mi bylo sděleno že pracovník toto nedokáže vyřešit a ozve se mi někdo mailem. Další konverzaci již přikládám v příloze.
Přílohy:
1. Kopie daňového dokladu č. ***.
2. Kopie e-mailové komunikace s prodávajícím (prokazující odmítnutí mého nároku na dokompletaci).
Herní konzole Nintendo SWITCH 2 + Mario Kart™ World Bundle (N2H002) černá - zánovní - 24 měsíců záruka - číslo faktury ***
Dodání chybějícího kódu pro stažení hry nebo sleva z kupní ceny.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Jestliže si spotřebitel objedná zboží a je mu doručeno pouze část, jedná se o vadu. Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit v části, ve které zboží nebylo dodáno nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Další informace k reklamaci u společnosti HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.) dostupné zde: https://www.datart.cz/napoveda/reklamace?.
Spotřebitel by při reklamaci měl poskytnout přiměřenou součinnost, avšak v tomto případě se domníváme, že pro vyřízení reklamace není nutné zaslání celé konzole.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.