| Počet nahlášených stížností: | 67 |
| Z toho za letošní rok: | 20 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dne 21.10.2025 se dostavil objednaný technik na posouzení opravy balkonových dveří. Po deseti minutách bylo vidět, že absolutně neví a tento typ dveří v životě neviděl. Po dvaceti telefonech a video hovorech se svými kolegy došel k závěru, že dveře jsou téměř ne vyhození a vypočítal opravu na 1411,- euro. Vše nacvakal do jejich systému a když odjel dorazila e-mailem zálohová faktura na částku 1411,- euro, kterou jsem obratem zaplatil, protože onen pán dveře poškodil tak, že nešli zavřít což byl docela problém, protože bydlím v přízemí a tudíž se divím, že mne nikdo nevykradl. Opravdu profesionální práce. Když se dva týdny nic nedělo nepsal jsem společnosti e-mail načeš se mi ozval nový technik, který po domluvě přijel a zjistil, že s dveřmi skoro nic není jen přeskočili převody, provedl úpravu při které se mu povedlo dveře zavřít a tím skončil, že dorazí v příštím týdnu a servis dokončí. Od té doby firma mlčí nereaguje na e-maily, když se mi tam podařilo dovolat bylo to jak hovořit s robotem. Nic nemohu, systém mě nepustí, zkusím předat dál, někdo se Vám ozve. Když jsem požádal o vrácení peněz, protože nic neudělali bylo mi řečeno, že to musí nejdříve schválit. To bylo před 10 dny od té doby opět ticho. Jsem invalida ZTP/P a nekradu, ještě v životě jsem nezažil firmu, která si nechá něco zaplatit a teprve potom odvede práci. Už nemám sílu psát a zkoušet volat. Psal jsem dokonce na jejich centrálu na Slovensko, ale tam je to to samé žádná reakce.
servis Volita plastová okna, těsnění atd.
vrácení vyplacené částky zpět na můj účet
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla sjednána smlouva o dílo. Zhotovitel má ze zákona povinnost provést dílo s potřebnou péčí a v ujednaném čase. Zároveň obstará vše, co je k provedení díla potřeba. Dílo je dokončeno, pokud byla předvedena jeho způsobilost sloužit svému účelu.
Platí, že pokud má dílo vadu, je nutné podat reklamaci. Zjevné vady díla je třeba vytknout ihned při převzetí. O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. Na danou problematiku se použije ustanovení o prodeji zboží spotřebiteli, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli peněžní prostředky. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Rovněž pokud byly dveře poškozeny, porušila tím strana povinnost ze smlouvy. V takovém případě nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně nebo i osobě, jejímuž zájmu mělo splnění ujednané povinnosti zjevně sloužit. Povinnosti k náhradě se škůdce zprostí, prokáže-li, že mu ve splnění povinnosti ze smlouvy dočasně nebo trvale zabránila mimořádná nepředvídatelná a nepřekonatelná překážka vzniklá nezávisle na jeho vůli (viz § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu s dodejkou. Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: VOLITA GROUP CZ a.s., Dlouhá 730/35, 11000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.