| Počet nahlášených stížností: | 2 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
žádám Vás o posouzení situace s e-shopem Neosmart.cz, provozovaným panem ***, který jednostranně zrušil mou již zaplacenou objednávku. Dne 29. 11. 2025 jsem u jmenovaného prodejce objednala zboží Moza Racing RS071 herní volant pro nákladní automobily (PC). Sjednaná a plně zaplacená cena činila 9 935,45 Kč. Tato konečná cena vznikla po aplikaci 5% věrnostní slevy a slevového kuponu na 50 Kč. Aktuální cena zboží je 13 875 Kč, což představuje rozdíl přibližně 32 % oproti ceně, která byla uváděna v době objednávky (bez 5% slevy). Prodejce mi následně zaslal vysvětlení, že objednávku zrušil a inicioval refundaci (peníze se vrací přes GoPay). Jako zdůvodnění prodávající uvedl, že došlo k chybě v přepočtu měny u externího dodavatele a že cena na e-shopu byla nesprávně zobrazena. Upozorňuji, že vrácení platby proběhlo bez mého souhlasu či žádosti o storno.
Trvám na tom, že kupní smlouva byla platně uzavřena přijetím platby a fakturou. Můj právní postoj vychází z faktu, že cena 10 511 Kč nebyla pro průměrného spotřebitele zjevně nepřiměřená a nevybočovala z rámce běžných akčních nabídek. Navíc, použití věrnostních a slevových kódů utvrdilo mou dobrou víru v to, že cena je správná a záměrná. Vlastní obchodní podmínky prodejce nedávají prodávajícímu právo na jednostranné zrušení již zaplacené objednávky. Z tohoto důvodu jsem prodejci zaslala formální námitku, kde trvám na dodání zboží.
Prosím Vás o posouzení, jaká je pravděpodobnost úspěchu při trvání na dodání zboží a zda je právně dostačující argument prodávajícího o externí chybě pro neplatnost smlouvy.
Moza Racing RS071 herní volant pro nákladní automobily (PC) (EAN 6973137270667)
Doručení zboží za cenu v době objednání
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud byla smlouva uzavřena a spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat.
Obchodní podmínky daného e-shopu uvádí:
Prodávající si vyhrazuje právo stornovat objednávku v případě, že cena uvedená na e-shopu byla zjevně chybná. Za zjevně chybnou cenu se považuje zejména cena, která vznikla nesprávným přepočtem měny, systémovou chybou či omylem při zadávání dat.
Nicméně se domníváme, že pokud bylo zboží uvedeno za cenu přibližně 10 000 Kč, zatímco původní cena měla činit zhruba 13 000 Kč, nelze tento rozdíl považovat za zjevnou chybu. Jedná se o běžnou úroveň cenového rozdílu, která se na trhu vyskytuje například v rámci slevových akcí či marketingových strategií. Nelze proto dovozovat, že by průměrný spotřebitel měl rozpoznat, že zveřejněná cena neodpovídá vůli prodávajícího či vznikla nesprávným přepočtem měny.
Pokud byla smlouva platně uzavřena, měl by v takovém případě podnikatel zboží dodat. Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.