| Počet nahlášených stížností: | 7 |
| Z toho za letošní rok: | 2 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den přihlásil jsem se do seznamky DatingLions GmBH zaplatil jsem vstupné a pak další měsíc, jelikož mi nepřišla žádná odpoveď přesto že mi přišlo pár nabídek ale pak ani řádek. Zažádal jsem o zrušení a od té doby mi už žádná nabídka nepřišla. Dnes požadují po mně 5512 Kč za celý rok. Nemůžu se s nemá zkontaktovat jelikož se mi vrátily všechny emaily. Prosím můžete mi nějak pomoct. Děkuji Hronský
Zrušit vymáhání a vymazání všech informací o mé osobě Děkuji
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Doporučujeme spotřebiteli smlouvu vypovědět. Výpověď může být dle obchodních podmínek společnosti provedena prostřednictvím námitky. Námitku je možné zahájit pomocí tlačítka "Zrušení smluv zde" umístěného ve spodní části webu. Námitka může být také odeslána e-mailem na cancellation-cz@datinglions.com, poštou na adresu Am Belvedere 10, 1100 Vídeň, Rakousko, nebo faxem na +43 512 219921 4019. Akceptována je také výpověď adresovaná na sídlo společnosti Dating Lions GmbH, FN 529471 i, Anton-Melzer-Straße 7, 6020 Innsbruck, Rakousko.
Zrušení by mělo obsahovat informace pro identifikaci uživatele, zejména e-mailovou adresu (se kterou se uživatel zaregistroval) a uživatelské jméno, případně také celé jméno objednatele.
Pokud nebyl spotřebitel v rámci registračního procesu společností řádně poučen o trvání závazku, způsobu jeho ukončení či o ceně, za kterou je služba poskytována, mohl by podle našeho názoru rovněž namítat, že byl společností uveden v omyl o rozhodující okolnosti. Je-li spotřebitel uveden v omyl, je jeho právní jednání neplatné.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Upozorňujeme spotřebitele, že pouhým smazáním profilu nemusí dojít k výpovědi závazku.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (se sídlem v Rakousku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz