| Počet nahlášených stížností: | 480 |
| Z toho za letošní rok: | 17 |
| Stále v řešení: | 3 |
66%
34%
Tesco Hostivice 02.12.2025
Nakoupil jsem tovar a při placení jsem použil poukázky a kupony v hodnotě 87 kč a celkem zaplatil za tovar 324.46 kč. Po zaplacení a po odhaleni zavádějící / klamlivé cenovky na jednom tovaru jsem se rozhodl nejdříve vrátit tento tovar, později celý nákup. Za vráceni celého nákupu mi bylo vráceno pouze 221 kč s vysvětlením, že tak to mají v obchodních podmínkách.
To je hezké, že to máte v obchodních podmínkách, ale logicky ani eticky mi to prostě nedává smysl odejit s prázdnou taškou a ještě zaplatit cca 100 kč??!!! Takže nemám ani tovar ani ty použité kupony a navyše mě to stálo 100 korun. Promiňte, ale vážně mi to nedává smyls. Pokud nevracíte už naskenované kupony ok fajn není problém, ale abych vám je ještě zaplatil podruhé??!! To jako vážně?? A jak jste došli na těch 221 kč při použití kuponů v hodnotě 87 kč a zaplacení 324.46 kč vážně netuším.
Vážné mi chcete říct, že kdybych u vás zaplatil třeba 10 000 kč s tím že jsem uplatnil slevu ve výši 2000 kč tak po stornu celého nákupu mi vrátíte jenom 8000 kč namísto 10000 kč?? Takový je závěr?? Dává to vůbec někomu smysl, přijde vám to etické???
Vrácení celého nákupu
Navrácení peněz.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
V případě, že společnost umožní spotřebiteli odstoupit od smlouvy a vrácené zboží neztratilo na hodnotě, měla by mu vrátit celou kupní cenu. Ta by měla být vrácena skrze stejné platební prostředky, kterými bylo zaplaceno, např. pokud byla část nákupu zaplacena slevovými kupóny a část hotovostně, měla by být vrácena hotovost i kupóny ve stejné hodnotě.
Vzhledem k tomu, že se jedná o rozšíření zákonného práva na vrácení zboží do 14 dnů při distančním prodeji i na prodej v provozovně, může si podnikatel podmínky vrácení určit sám. Ty ale nesmí být nepřiměřené. Domníváme se, že účtovat si vrácení takto vysoký poplatek by již nepřiměřené být mohlo, nicméně pokud by podnikatel například stanovil, že nebude nahrazovat cenu, která byla zaplacena kupóny, mohlo by to být zcela legální.
V případě, že by společnost nevrátila a zadržovala spotřebitelovi peníze bez právního důvodu, mohlo by se jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: Tesco Stores ČR a.s., Vršovická 1527/68, 10000 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.