| Počet nahlášených stížností: | 3 |
| Z toho za letošní rok: | 2 |
| Stále v řešení: | 1 |
100%
0%
Dobrý den,
obracím se na vás s problémem se zahraničním e-shopem Temu.
Objednávka č. *** byla objednána dne 17.11 a doručena 1.12.
Vadné položky:
Závěsy Harry Potter – 221 Kč (špatný tisk)
LED svíčky – 295 Kč (nefungují)
Ostatní položky v balíku jsou v pořádku. Přikládám fotky jako důkaz vadného zboží.
E-shop ve svých podmínkách uvádí, že zboží musí být vráceno nepoškozené, ale já jej obdržela již poškozené a neodpovídající obrázku, takže podmínka vrácení nepoškozeného zboží není splnitelná na mé straně.když takové zboží pošlu do jejich skladu refundace bude automaticky zamítnuta
Navíc Temu odmítá převzít odpovědnost za balík a nenabízí žádné řešení,
E-shop mi zatím nabízí pouze Temu kredit, ale já platila dobírkou (hotově) a požaduji vrácení peněz na bankovní účet (IBAN). IBAN jim poskytnu, ale žádný Temu kredit už nechci, protože od takové firmy už nic nekoupím.
Prosím o pomoc při zajištění mého nároku na vrácení částky 516 Kc
Děkuji za vaši pomoc.
Závěsy Harry Potter led 12 svíček
Vrácení peněz
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Odstoupit od smlouvy je možné jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli (viz § 1830 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník). Samotné nepřevzetí zásilky nelze považovat za jednoznačné prohlášení, doporučujeme proto podnikatele informovat o odstoupení od smlouvy. To lze učinit například i e-mailem. Podnikatel následně musí bez zbytečného odkladu spotřebiteli peníze vrátit.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Pokud podnikateli vznikne povinnost vrátit kupní cenu výrobku, musí tak učinit prostřednictvím stejných prostředků, kterými bylo zaplaceno. V případě, že nebylo placeno Temu kredity, tak není možné vrátit zákazníkovi peníze prostřednictvím Temu kreditů (pokud s tím zákazník výslovně nesouhlasí), ale je nutné plnit v penězích.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Irsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Dear Sir or Madam,
This letter responds to the consumer inquiry received regarding Case Number: 84165.
The platform takes this matter seriously and promptly conducted a thorough investigation. To enhance the consumer's shopping experience, the platform has already contacted the consumer and provided an amicable resolution.
The consumer is kindly advised to pay attention to the resolution process through the Consumer Ticket ID: 1764605470053062.
Thank you for your understanding and continued support. If you have any further concerns, please feel free to reach out again.
A courtesy Czech translation of this response has been included. Please refer to the English version for the accurate interpretation in case of any discrepancies.
Kind regards,
Temu Legal Team
---
Vážený pane/paní,
Tento dopis reaguje na dotaz spotřebitele ohledně případu číslo 84165.
Platforma bere tuto záležitost vážně a neprodleně provedla důkladné vyšetřování. Pro zlepšení zážitku spotřebitele z nakupování platforma již spotřebitele kontaktovala a poskytla smírné řešení.
Spotřebitel se laskavě vyzývá, aby věnoval pozornost procesu řešení prostřednictvím ID spotřebitelského tiketu: 1764605470053062.
Děkujeme za pochopení a pokračující podporu. Máte-li jakékoli další dotazy, neváhejte se na nás znovu obrátit.
Je přiložen český překlad této odpovědi. V případě jakýchkoli nesrovnalostí se prosím podívejte na anglickou verzi pro přesný výklad.
S pozdravem,
Právní tým Temu
Dobrý den,
ráda bych popsala dva po sobě jdoucí problémy s platformou Temu.
1) První případ – místo peněz poslali Temu kredit
V předchozí reklamaci mi Temu odmítlo vrátit peníze na účet, i když jsem to výslovně požadovala.
Místo vrácení peněz mi jednostranně poskytli pouze Temu kredit, který jsem nechtěla a který mě nutí dál nakupovat u jejich společnosti.
Kredit jsem si nezvolila a byl mi připsán proti mé vůli.
2) Druhý případ – balík označený jako doručený, ale nedoručený
Mezitím jsem měla obdržet další balíček.
Jedná se o objednávku PO-053-08264169107831540 ze dne 26. 11.
V aplikaci Temu se zobrazuje jako „doručený“, ale balík mi doručen nebyl.
Dopravce mi potvrdil, že zásilka nebyla doručena a že stav v systému není správný.a reklamaci má u dopravce podat odesílat
Přesto Temu odmítá řešit reklamaci a odmítá vrátit peníze.
Prosím o pomoc s řešením tohoto nového případu.
Doložím veškeré podklady – komunikaci, screenshoty i potvrzení dopravce.
Děkuji.