| Počet nahlášených stížností: | 3 |
| Z toho za letošní rok: | 2 |
| Stále v řešení: | 1 |
100%
0%
Dobrý den,
obracím se na vás s problémem se zahraničním e-shopem Temu.
Objednávka č. *** byla objednána dne 17.11 a doručena 1.12.
Vadné položky:
Závěsy Harry Potter – 221 Kč (špatný tisk)
LED svíčky – 295 Kč (nefungují)
Ostatní položky v balíku jsou v pořádku. Přikládám fotky jako důkaz vadného zboží.
E-shop ve svých podmínkách uvádí, že zboží musí být vráceno nepoškozené, ale já jej obdržela již poškozené a neodpovídající obrázku, takže podmínka vrácení nepoškozeného zboží není splnitelná na mé straně.když takové zboží pošlu do jejich skladu refundace bude automaticky zamítnuta
Navíc Temu odmítá převzít odpovědnost za balík a nenabízí žádné řešení,
E-shop mi zatím nabízí pouze Temu kredit, ale já platila dobírkou (hotově) a požaduji vrácení peněz na bankovní účet (IBAN). IBAN jim poskytnu, ale žádný Temu kredit už nechci, protože od takové firmy už nic nekoupím.
Prosím o pomoc při zajištění mého nároku na vrácení částky 516 Kc
Děkuji za vaši pomoc.
Závěsy Harry Potter led 12 svíček
Vrácení peněz
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
Odstoupit od smlouvy je možné jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli (viz § 1830 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník). Samotné nepřevzetí zásilky nelze považovat za jednoznačné prohlášení, doporučujeme proto podnikatele informovat o odstoupení od smlouvy. To lze učinit například i e-mailem. Podnikatel následně musí bez zbytečného odkladu spotřebiteli peníze vrátit.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Pokud podnikateli vznikne povinnost vrátit kupní cenu výrobku, musí tak učinit prostřednictvím stejných prostředků, kterými bylo zaplaceno. V případě, že nebylo placeno Temu kredity, tak není možné vrátit zákazníkovi peníze prostřednictvím Temu kreditů (pokud s tím zákazník výslovně nesouhlasí), ale je nutné plnit v penězích.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Irsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz