Společnost


Whaleco Technology Limited

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

66.7 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (2 z 3)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#84165Nevracejí peníze

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.12.2025, před 2 dny

Sandra Šrámková

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na vás s problémem se zahraničním e-shopem Temu.
Objednávka č. *** byla objednána dne 17.11 a doručena 1.12.

Vadné položky:

Závěsy Harry Potter – 221 Kč (špatný tisk)

LED svíčky – 295 Kč (nefungují)


Ostatní položky v balíku jsou v pořádku. Přikládám fotky jako důkaz vadného zboží.

E-shop ve svých podmínkách uvádí, že zboží musí být vráceno nepoškozené, ale já jej obdržela již poškozené a neodpovídající obrázku, takže podmínka vrácení nepoškozeného zboží není splnitelná na mé straně.když takové zboží pošlu do jejich skladu refundace bude automaticky zamítnuta

Navíc Temu odmítá převzít odpovědnost za balík a nenabízí žádné řešení,
E-shop mi zatím nabízí pouze Temu kredit, ale já platila dobírkou (hotově) a požaduji vrácení peněz na bankovní účet (IBAN). IBAN jim poskytnu, ale žádný Temu kredit už nechci, protože od takové firmy už nic nekoupím.

Prosím o pomoc při zajištění mého nároku na vrácení částky 516 Kc

Děkuji za vaši pomoc.


Produkt

Závěsy Harry Potter led 12 svíček


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2025 12:04, před 5 hodinami

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Odstoupit od smlouvy je možné jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli (viz § 1830 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník). Samotné nepřevzetí zásilky nelze považovat za jednoznačné prohlášení, doporučujeme proto podnikatele informovat o odstoupení od smlouvy. To lze učinit například i e-mailem. Podnikatel následně musí bez zbytečného odkladu spotřebiteli peníze vrátit.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Mimo to je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.

Pokud podnikateli vznikne povinnost vrátit kupní cenu výrobku, musí tak učinit prostřednictvím stejných prostředků, kterými bylo zaplaceno. V případě, že nebylo placeno Temu kredity, tak není možné vrátit zákazníkovi peníze prostřednictvím Temu kreditů (pokud s tím zákazník výslovně nesouhlasí), ale je nutné plnit v penězích.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Irsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.