| Počet nahlášených stížností: | 538 |
| Z toho za letošní rok: | 10 |
| Stále v řešení: | 3 |
49%
51%
Prodejce wwwKUPUJE-24pl mi nabídl za vadu na zboží, které jsem zakoupila 19. 11. 2025 na Allegro.cz, poukázku v hodnotě 180,- Kč. Jedná se o poškozený smalt u výrobku Tradiční pánev Emalia Olkusz 28 cm smaltovaná. K prodejci, který obchoduje s viditelně poškozeným zbožím, ale nemám důvěru. (A reklamace s vrácením zboží, když prodejce upozorňuje, že uvedená závada nemá vliv na funkčnost pánve, je bezpředmětná). Místo poukázky na zboží jsem tedy požádala o zaslání slevy 180,- Kč na můj bankovní účet. Prodejce v odpovědi na moje upozornění na závadu tvrdí, že zboží kontroluje. Ale pánev přišla prokazatelně poškozená, i když samotný obal zásilky byl neporušený. A proto místo poukázky na zboží nadále trvám na zaslání slevy 180,- Kč na můj účet v bance. Jak mám dále postupovat?
Jedná se o výrobek Tradiční pánev Emalia Olkusz 28 cm smaltovaná za 286,- Kč (bez dopravy)/375,- Kč (s dopravou).
Požaduji zaslání slevy 180,- Kč (ne poukázky na zboží) na můj účet v bance.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Tím, že společnost nabídla poukázku v hodnotě 180 Kč, tak se jedná o fakticky uznanou reklamaci. Spor se tak týká pouze toho, v jaké formě by měla být přiměřená sleva vyplacena. Jelikož se jedná o nárok, který má spotřebitel při uplatnění práv z vadného plnění ze zákona, měl by tato částka být vyplacena ve formě, která spotřebitele neomezuje v uplatnění (tedy hotovost či připsání na bankovní účet).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.