| Počet nahlášených stížností: | 748 |
| Z toho za letošní rok: | 42 |
| Stále v řešení: | 11 |
44%
56%
Dobry den.
Moje meno je Samuel Kuric a pred 3 rokmi som si kúpil auto v AAA auto súčasťou toho bolo aj monitorovacie zariadenie ktore mi bolo nainštalované a malo byt 3 rokmi zadarmo potom v prípade ze budem mat záujem tak za poplatok 80e na rok. Firma mi ale nijakým spôsobom nedala vedieť ze sa blíži čas od kedy začne spoplatnené obdobie namiesto toho mi odrazu poslali faktúru na cely rok bez akéhokoľvek oznámenia alebo súhlasu s predĺžením služby. Čítal som o tom a vraj by mal kazdy obchodník pred začatím spoplatnenia túto skutočnosť oznámiť a v prípade ze spotrebiteľ nesúhlasí dat možnosť zrusit zmluvu tato firma to ale nespravila a dalej nalieha na úhradu faktury vedeli by ste mi prosím poradiť či je toto jednanie spravne? Obraciam sa na vás aj ked som zo slovenska pretože táto firma ma sídlo v cechach za odpoveď vopred ďakujem
Monitorovacie zariadenie
Zrušenie faktury pretože nesúhlasím s predĺžením a spoločnosť má vopred neinformovala ze zacina spoplatene obdobie aby som mal možnosť odstúpiť od zmluvy
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Z popisu spotřebitele se domníváme, že daný právní vztah se bude řídit slovenským právem. Platforma VašeStížnosti.cz však specializuje na spotřebitelské právo v České republice, naše vyjádření proto vychází z české právní úpravy. Vzhledem k tomu, že oblast spotřebitelského práva je ve značné míře harmonizována právem Evropské unie, lze nicméně předpokládat, že relevantní úprava ve slovenském právu bude obdobná.
Rovněž máme za to, že stížnost směřuje vůči společnosti AURES Holdings a.s., proto jsme na ni stížnost přeřadili.
Pokud byl při zavření smlouvy spotřebitel řádně informován o zpoplatnění služby po uplynutí určitého časového období, není ze zákona podnikatel povinen informovat spotřebitel s blížícím se konci bezplatného období.
Jinak by tomu bylo, pokud by se jednalo o změnu obchodních podmínek, v takovém případě by měl podnikatel povinnost o této skutečnosti informovat. Jestliže se však jedná o závazek ze smlouvy, kde byla tyto podmínky řádně uvedeny a spotřebitel se s nimi seznámil, je povinen tento poplatek uhradit. Takovou smlouvu by však mělo být možné vypovědět.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.