| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Zadala jsem si poptávku na internet, vzápětí mi byla schválena a požadovaná záloha ve výši 3696 kč s tím že do 5 pracovních dní bude připojení.
Nic se nedělo. Po 11 dnech jsem napsala email, že připojení stále nemám,nikdo se mi neozval a tím pádem chci stornovat objednávku a požaduji vrácení zálohy na číslo účtu.
Byla mi dána odpověď, že by museli rozkopat chodník atd, že připojení jinak není možné.
S tím jsem samozřejmě nesouhlasila a nadále požadovala okamžité vrácení.
Bylo mi řečeno do 30 dní. Měsíc uběhl, nemám internet, peníze a firma přestala komunikovat.
Internet, vrácení zálohy
Nechci nic víc, jenom vrátit zpátky peníze, protože mi žádnou službu neposkytli.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud se spotřebitel s podnikatelem dohodli na odstoupení od smlouvy, smlouva se ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.