| Počet nahlášených stížností: | 8 |
| Z toho za letošní rok: | 3 |
| Stále v řešení: | 1 |
100%
0%
Dobrý den,
s firmou jsem po instalaci tepelného čerpadla uzavřela smlouvu o prodloužené záruce a každoročního servisování za 5990,- ročně. První rok jsem řádně uhradila, ale od té doby nic, žádný kontakt. V dubnu tohoto roku mi přišla faktura na dalších 5990,- firmu jsem kontaktovala, že dokud nebude provedeno servisování za již zaplacený rok, tak nic platit nebudu. Z kontaktního centra mi řekli, že to předávají technikům a určitě se mi ozvou. Opět nic. V červnu jsem na firmu volala znovu, že se mi nikdo neozval. Stejný výsledek - zavolá Vám technik na servis. Opět nic. V září jsem četla zprávu, že je firma v insolveci. Tak jsem sklopila hlavu a smířila se, že jsem peníze vyhodila z okna. Na konci listopadu mi, ale přišla do emailu upomínka platby s upozorněním na poplatky z prodlení.
Jediná kontaktní telefonní linka je mimo provoz. Na emaily mi nikdo neodpovídá. Opravdu se mi nechce platit za službu, kterou neobdržím. Prodlouženou záruku mi asi firma v krachu nezaručí a servis tepelného čerpadla asi nikdy neobdržím.
Tepelné čerpadlo LG 16kW
Za mě bych byla spokojená s výpovědí této smlouvy.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Dne 31. 7. 2025 byla zveřejněna v insolvenčním rejstříku vyhláška soudu ohledně zahájení insolvenčního řízení proti společnosti Woltair s.r.o. a dne 5. 9. 2025 došlo ke zveřejnění rozhodnutí o úpadku, ve kterém soud věřitele vyzývá k přihlášení svých pohledávek, jestliže tak ještě neučinili. Spotřebitelé mohou uplatnit své pohledávky v insolvenčním řízení, a to ve lhůtě dvou měsíců ode dne rozhodnutí o úpadku. K přihláškám, které jsou podány později, insolvenční soud nepřihlíží a takto uplatněné pohledávky se v insolvenčním řízení neuspokojují.
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl (popř. byl zrušen), patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Pokud by však byl tento poplatek v platné smlouvě uveden, je spotřebitel povinen svého závazku dostát a částku uhradit.V případě, že by však společnost smlouvu neplnila, není spotřebitel povinen hradit další částky.
Pokud by společnost převedla svá práva a povinnosti vůči spotřebiteli na jinou osobu, je povinna jej o tom informovat. V opačném případě není spotřebitel povinen jiné společnosti plnit.
Rozhodnutí o úpadku společnosti je dostupné zde: https://isir.justice.cz/isir/doc/dokument.PDF?id=63127293.
Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osobu pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejich identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.