| Počet nahlášených stížností: | 167 |
| Z toho za letošní rok: | 16 |
| Stále v řešení: | 4 |
25%
75%
Dne 15.10.2025 jsem cestovala FlixBusem z Prahy do švýcarského St. Gallen. Už v Mnichově jsem přišla o svůj kufr. Na vině jsou řidiči, kteří aby si usnadnili práci a ušetřili čas, otevřou na každé zastávce komplet celé zavazadlové prostory, takže si může jakýkoli náhodný kolemjdoucí vzít zavazadlo a jít. Případně si může spolucestující odnést kromě svého zavazadla i některé další. Jakmile jsem to zjistila, oznámila jsem to řidiči autobusu, který mě pouze politoval, ale nepřivolal polici pro sepsání protokolu a jeli jsme dál. Ihned v autobuse jsem vyplnila formulář na stránkách FlixBusu o odcizení zavazadla a byla e-mailem upozorněna, abych již nadále Flixbus nekontaktovala, neboť mají na hledání lhůtu 14 dní. Flixbus jsem musela posléze x-krát urgovat e-mailem i telefonicky na zákaznické lince a do dnešního dne od nich nemám ani potvrzení, že k tomuto incidentu došlo. Nemohu tedy ani řešit náhradu škody se svojí pojišťovnou.
Odcizení lesklého šedého kufru Ellenhammer
Finanční odškodnění za odcizené věci.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Cestující je povinen během celé přepravy dohlížet na zavazadlo. Jestliže však bylo zavazadlo uloženo v prostoru tomu určenému (např. úložný prostor autobusu), kde jej cestující neměl na očích, je za ztrátu zavazadla odpovědný dopravce. Cestující ovšem musí prokázat, že zavazadlo bylo umístěno v takovém prostoru.
V tomto případě se jedná o cestu mezi dvěma členskými státy, které je delší než 250 km, proto je možné si nárokovat kompenzaci za ztracené zavazadlo podle Nařízení EU č. 181/2011, o právech cestujících v autobusové a autokarové dopravě. Podle čl. 7 tohoto nařízení je společnost povinna poskytnout náhradu za ztracené zavazadlo alespoň ve výši 1 200 EUR.
Pokud spotřebitel splňuje podmínky pro vrácení peněz nebo finanční kompenzaci, měly by mu být peníze vyplaceny. Vznikla-li na straně dopravce povinnost vrátit peníze, musí tak učinit stejnou formou, jakou bylo zaplaceno, tedy v penězích. Jiným způsobem - např. voucherem, kredity apod. pouze po výslovném souhlasu spotřebitele. Případné ustanovení smluvních podmínek přepravce vztahující se k této problematice se jeví jako překvapivé ve smyslu § 1753 občanského zákoníku a vůči spotřebiteli neúčinné.
Stížnost je možné směřovat přímo ke společnosti FlixBus CZ s.r.o. prostřednictvím kontaktního formuláře, který spotřebitel nalezne na webové adrese: https://help.flixbus.com/s/contact-us?language=cs.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti FlixBus CZ s.r.o., Havlíčkova 1029/3, 11000 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.