| Počet nahlášených stížností: | 28 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
obracím se na vás kvůli transakcím, které se na mé faktuře od operátora O2 (ČR) tváří jako platby přes Apple / apple.com/bill, avšak v historii mého Apple ID se vůbec nevyskytují.
Na faktuře operátora je uvedeno například:
„Apple, apple.com/bill – Apple MV5…“
celkem 14 plateb v jeden den.
Ráda bych si ověřila:
1. zda tyto platby byly skutečně nějakým způsobem zpracovány Applem,
2. zda u mého Apple ID proběhla jakákoli autorizace nákupu,
3. zda Apple eviduje tyto transakce pod uvedenými „MV…“ kódy.
V příloze přikládám screenshot z historie nákupů Apple (bez záznamu těchto plateb) a podrobně vyúčtování služeb od mobilního operátora s detaily transakcí.
Domnívám se, že jde o zneužití názvu Apple pro podvodné platby mimo App Store, a potřebuji od vás potvrzení, že Apple tyto transakce neeviduje.
Děkuji a prosím o potvrzení, zda jde nebo nejde o platby provedené přes Apple.
S pozdravem
Mejtová Jitka
Vyjádření společnosti a potvrzení o tom zda proběhla nějaká autorizace těchto nákupů přes mé Apple ID a pokud by to bylo možné zjistit případně i IP adresu a IMEI odkud byl nákup uskutečněn
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, na kterou se lze s podnětem obrátit (zde: coi.cz/podatelna). Spotřebitel by v takovém případě mohl i žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Doporučujeme kontaktovat společnost, která platby obdržela (Apple) a požadovat vysvětlení jednotlivých plateb.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.