| Počet nahlášených stížností: | 29 |
| Z toho za letošní rok: | 29 |
| Stále v řešení: | 14 |
Údajně robotická hračka za 950 Kč neodpovídá inzerovanému videu (to video je v této chvíli ještě dostupné např. zde https://www.facebook.com/61577584809541/videos/nov%C3%A1-v%C3%A1no%C4%8Dn%C3%AD-hra%C4%8Dkathe-dachys-emo%C4%8Dn%C3%AD-l%C3%A9%C4%8Den%C3%AD-na-vy%C5%BE%C3%A1d%C3%A1n%C3%AD/793914533526231/.
Přišla na dobírku bezcenná drobná nepohyblivá atrapa, neodpovídá ani velikost. Na webu inzerují 30 denní vrácení, ale není tam uvedena adresa kam.
Na obalu je odesílatel: HK Integritate online Trade Limited, Banki Donát utca, Ecser 2233
Taky jim doručení trvalo téměř tři týdny místo inzerovaných 5-7 dnů.
www.facebook.com/61577584809541/videos/nov%C3%A1-v%C3%A1no%C4%8Dn%C3%AD-hra%C4%8Dkathe-dachys-emo%C4%8Dn%C3%AD-l%C3%A9%C4%8Den%C3%AD-na-vy%C5%BE%C3%A1d%C3%A1n%C3%AD/793914533526231/
Upozornit na podvodníka.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Stížnost jsme přeřadili na společnost Hong Kong Jubang E-Commerce Limited (cz.coeurva.co), protože se domníváme, že by mohla být prodávajícím, jelikož na ni evidujeme podobné stížnosti.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Mimo to je možné vadné zboží (v tomto případě neodpovídající popisu) reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel má (dle českého práva) právo od smlouvy odstoupit či zboží reklamovat, ale vzhledem k tomu, že stránky neobsahují úplné obchodní podmínky, nevíme, komu by spotřebitel měl odstoupení od smlouvy či reklamaci adresovat. Z tohoto důvodu je šance na uplatnění práva minimální.
Před využitím e-shopů a zaplacením spotřebitelům doporučujeme, aby si zjistili podstatné informace (jako jsou provozovatel e-shopu, zda je možné věc vrátit, jakým způsobem, na jakou adresu a dokdy by měly být peníze vráceny na účet) a ověřili si e-shop, což lze učinit např. na určitých recenzních portálech.
Platil-li spotřebitel při nákupu platební kartou, může využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem nejspíše v Číně), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.