| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Na základě prezentací na webových stránkách firmy jsem si zakoupil výrobek, který absolutně nesplňuje co bylo deklarováno.
Stroj měl sloužit k těžbě, která měla být pro spotřebitele nějakým způsobem ekonomicky pozitivní, ale realita je taková že stroj neodpovídá deklaraci a těžba je ztrátová - respektive vydělává na ní jen firma, která shrábne peníze za stroj a navíc se jí odvádí 20procent těžby a zákazník platí energii k těžbě ale benefit nemá žádný, jelikož je těžba ztrátová.
Stroj Antminer KS3 8.3 TH/s
Jako řešení bych viděl přiměřené snížení kupní ceny, která by mi byla vrácena.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud byly prodejcem deklarovány určité vlastnosti věci a věc tyto vlastnosti posléze nesplňuje, je možné uplatnit práva z vad (věc reklamovat). Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě.
Domníváme se ale, že v tomto případě podnikatel nedeklaroval ani z jeho webových stránek nevyplývá, že těžení bitcoinů bude ziskové, nevíme však, co si se spotřebitelem ujednal v soukromé korespondenci. Taktéž by měl prodejce spotřebitele informovat o rizicích spojených s investicemi do kryptoměn.
Dohledovým orgánem nad obchodem s kryptoměnami je Česká národní banka, více informací nalezne spotřebitel na internetových stránkách https://www.cnb.cz/cs/dohled-financni-trh/legislativni-zakladna/kryptoaktiva/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.