| Počet nahlášených stížností: | 622 |
| Z toho za letošní rok: | 16 |
| Stále v řešení: | 2 |
63%
37%
Dne 2.12 manžel zakoupil hovězí maso na polévku značka na obale Kaufland. 4.12 jsem maso vytáhla z lednice a zjistila, že je zkažené a zapáchá. Účtenku jsem neměla. Šla jsem na info maso reklamovat a paní mi sdělila, že bez účtenky mi maso nereklamují. Ze nelze. Řekla jsem, že dle zákona mám nárok na vrácení peněz i bez účtenky. Zavolala tedy vedoucí. Ta mi řekla to samé. Bez účtenky nelze reklamovat. Nenechala jsem se odbít a v době kdy vedoucí kamsi volala jsem si vygooglila, že by stačil i výpis z manželova účtu. Volala jsem mu tedy do práce a poslal mi ho. Dala jsem vedoucí ta mi následně vrátila peníze, ale o možnosti této varianty mi neřekla. Seběhlo se k nám asi dalších 5 zaměstnanců, které situaci sledovalo z povzdalí a všichni na mě koukali jak má vraha. Pani vedoucí arogantním že mam asi špatný den. Ja byla v klidu, protože jsem byla v právu. Dokonce mi dávala jakousi brožurku kde hřejme bylo napsáno že bez účtenky nevracíte? Netusim nevzala jsem si ji. Chování vedoucí a zaměstnanců co přihlíželo bylo zoufale. Chovali se jak z nějaké vesnické hospody. Pokřikovali. Cekala jsem přitom jen slušně chování a info omlouváme se za vzniklé potíže, vyřešíme to. Šílený. Jedna se o Kaufland v Novém Boru. Maso jsem tu už jednou zakoupila zkažené, ale neřešila jsem to. Tentokrát jsem chtěla své peníze zpět. Každopádně jsem podala žádost o info ČOI a chci vědět, jak to opravdu ze zákona je. Myslim ale tak jak říkám. I bez účtenky i bez výpisu musíte vrazit peníze. Na obalu masa bylo jasny nápis Kaufland doba spotřeby do 7.12 Uz nikdy více maso ani uzeniny. A měli by jste poučit své zaměstnance, že by se neměli chovat jak arogantní burani. Jak se lesa volá…
Hovězí maso na polévku
Omluvit se především zákazníkovi, který musel sednout do auta a na své náklady jet smradlavé maso reklamovat. Chovat se slušně ne arogantně. Poučit své zaměstnance o tom, na co má zákazník právo. V Lidlu se mi stalo také, ale maso vrácené bez jediného problému a bez účtenky.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Jestliže zakoupená věc nemá očekávané vlastnosti, je třeba ji reklamovat u prodávajícího. Spotřebitel by v tomto případě měl nárok na dodání nové věci bez vad, a nebylo-li by to možné, má nárok na odstoupení od smlouvy. K uplatnění reklamace není potřeba předložit doklad o zaplacení. Je však ale nutné prokázat, že zboží bylo zakoupeno u prodávajícího.
Pokud by se problém s jakostí masných výrobků opakoval, mohl by spotřebitel rovněž zvážit podání podnětu Státní veterinární správě, která vykonává dozor v oblasti potravin živočišného původu, zda-li v daném případě nedošlo k porušení právních předpisů. Více informací ohledně náležitostí podnětu Státní veterinární správě je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-3343/podnet-statni-veterinarni-sprave.
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance.