| Počet nahlášených stížností: | 94 |
| Z toho za letošní rok: | 7 |
| Stále v řešení: | 2 |
23%
77%
Dne 18. 11. 2025 jsem objednal TV. Další den na to, 19. 11. 2025, jsem na infolince stornoval objednávku. Termín potvrzení storna 19. 11. mi byl dnes 4. 12. potvrzen, je evidován v systému asi již se 3 urgencemi :). Expedice měla být dle objednávky až 21. 11. 2025. Na infolince mě informovali, ať objednávku nepřebírám. Dne 22. 11. 2025 (i po tel. stornu) přesto zboží expedovali, jsem zboží nepřevzal.
Dle podmínek uvedených na stránkách Samsungu, vše v pořádku. "Objednávku můžete zrušit kdykoli před expedicí objednávky. Zrušení provedete přes naší infolinku.
Jakmile bude vaše objednávka odeslána, máte možnost ji nepřijmout. Částka za zboží vám bude vrácena".
"O vrácení peněz vás informujeme e-mailem, obvykle do pěti až deseti pracovních dnů.
Vrácení peněz proběhne stejnou platební metodou, jaká byla použita při nákupu."
Ani po 14 dnech, jsem neobdržel žádné info o změně stavu objednávky, nikdo mě nekontaktoval. Po několika urgencích na chatu webu a na infolince se nic se nezměnilo.
Zkušenosti se zákaznickým centrem jak na telefonu nebo chatu zde nebudu rozvádět. Bezmoc. Toto řeší prý jiné oddělení a oni nemohou více udělat. Takže to prostě nevyřešíte. Nikdy nezískáte kontakt na toho, kdo situaci může vyřešit.
Dále jsem psal pro jistotu ještě písemné odstoupení od smlouvy. Vše přikládám v příloze.
TV OLED S90F - QE77S90FAEXXH
Vrácení ceny za zboží co nejrychleji. Ze zákonné lhůty již v prodlení.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud spotřebitel platně odstoupil od smlouvy, společnost má povinnost toto odstoupení respektovat.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.