Společnost


eobuv.cz/MODIVO S.A.

Počet nahlášených stížností:22
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

27.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (6 z 22)

#84221Uznaná reklamace, ale nevrácení peněz za zboží

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2025, před 8 dny

Luděk Štich

Znění stížnosti

Dne 20.10.2025 jsem dostal z adresy: reklamacje@eobuwie.com.pl, email o kladném vyřízení reklamace,
a žádost o č. účtu na který budou vráceny peníze.
Stejný den, 20.10.2025 jsem na adresu: reklamacje@eobuwie.com.pl, zaslal č. mého bankovního účtu.
9.11.2025 jsem na adresu: reklamacje@eobuwie.com.pl, zaslal výzvu k úhradě kupní ceny a nákladů na poštovné a balné: kupní cena: 2 169,-Kč a 150,- Kč – náklady na zaslání reklamované obuvi. CELKEM: 2 319,-Kč – termín platby: 7 dní po obdržení výzvy.
21.11.2025 jsem na stejnou adresu odeslal předžalobní výzvu – termín platby: 7 dní po obdržení výzvy.

Protože jsem od 20.10.25 na mé emaily nedostal žádnou odpověď, dovoluji si vás požádat o pomoc s vymáháním dlužné částky.
Děkuji
Luděk Štich


Požadované řešení

Vrácení kupní ceny včetně nákladů na vrácení zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2025 12:25, včera

Pokud se spotřebitel s podnikatelem dohodli na odstoupení od smlouvy, smlouva se ruší od počátku a obě strany mají povinnost si vrátit poskytnutá plnění.

Pokud se jednalo o odstoupení od smlouvy v rámci zákonného práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy do 14 dní, má prodávající povinnost dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

V případě, že se na odstoupení od smlouvy dohodl spotřebitel s podnikatelem jako na řešení reklamace (dle § 2169 občanského zákoníku), má podnikatel povinnost peněžní prostředky vrátit bez zbytečného odkladu po odstoupení od smlouvy.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Jak již spotřebitel učinil, podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti: MODIVO S.A., Zielona Góra, Nowy Kisielin – Naukowa 15, 66-002 Zielona Góra, Polsko, případně může být zaslán společnosti eobuv.cz/MODIVO S.A. P.O.BOX 1 DEPO, Liberec 70 46307.

Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.