Společnost


Code P-MP-H Systems s.r.o. (dříve PENÍZE NA STŘEŠE s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#84225Nefunkční dílo – fotovoltaická elektrárna (FVE)

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.12.2025, před 8 dny

Andrej Kyrylov

Znění stížnosti

S výše uvedenou společností jsem uzavřel smlouvu o dílo č. *** na dodání a montáž FVE,přes formální "předání" dne 11. 3. 2024 nebyl systém nikdy řádně zprovozněn. Jeden s komponentu (Hardmin) byl dodán nefunkčni až 25. 9. 2024 a systém je dodnes nestabilní, což dokazuje videozáznam ***. Neobdržel včas revizní zprávu (dle jejich tvrzení 13. 6. 2024, dle mého až 1. 12. 2025), i když o to opakovaně žadal.Při montáži došlo k poškození střechy. Oni odmítáji uhradit reálné náklady na opravu (25 700 Kč) a nabízí nepřiměřenou částku 12 000 Kč.
.V důsledku nestability systému (průskoky střídače) mi přestala fungovat televize a postupně odcházejí světla.. Nyní vyvíjí nátlak a požaduje doplacení 48 611 Kč pod hrozbou, že bez zaplacení nedostanu dotaci z programu Nová zelená úsporám (termín do 6. 1. 2026).Ani po návštěvě technika dne 25. 9. 2024 nedošlo k nápravě – pouze mi bylo slíbeno, že bude systém opraven, ale k žádné opravě dodnes nedošlo.


Požadované řešení

Hlavním cílem je odstoupení od smlouvy z důvodu podstatného porušení povinností ze strany dodavatele


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2025 16:43, včera

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla pravděpodobně sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Při předání by měl být sepsán protokol. Pokud byly v předávacím protokolu uvedeny nedostatky, které měly být napraveny, musí tak podnikatel učinit.

Jestliže bylo ujednáno, že část díla bude financována pomocí dotace, avšak z důvodu porušení smlouvy zhotovitelem spotřebitel dotaci nezíská, může spotřebitel rovněž požadovat náhradu škody dle § 2913 občanského zákoníku. Zároveň platí, že dokud prodávající nesplní své povinnosti z vadného plnění, nemusí kupující platit dosud neuhrazenou kupní cenu nebo její část (viz § 2173 občanského zákoníku).

Nereaguje-li zhotovitel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Rovněž je možné zhotovitele vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

V případě, že zhotovitel ani po výzvě neprovede sjednané dílo, je objednatel oprávněn od smlouvy o dílo odstoupit podle § 1977 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a požadovat vrácení již zaplacené částky.

Protože se jedná o vyšší částku, může se spotřebitel obrátit na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat zhotoviteli výzvu. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel rovněž možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.