| Počet nahlášených stížností: | 37 |
| Z toho za letošní rok: | 10 |
| Stále v řešení: | 5 |
100%
0%
Dobrý den,
Dne 26.10.2025 jsem si z e-shopu STREETBEAST (https://streetbeast.cz/) objednal 3 kusy zboží, kraťasy Hype, kalhoty Hype a bundu CORE - L v hodnotě 3142 Kč včetně slevy.
Přišla mi zpráva na mail, že Vaše objednávka na STREETBEAST.CZ nebyla úspěšná, ale poté mi přišlo Vaše objednávka na streetbeast.cz byla zaplacena!
Již jsem zde objednával 2x a vždy mi vše přišlo v pořádku, akorát mi jednou přišly jiné ponožky než které jsem si objednal.
V obou případech mi přišla po zaplacení rovnou i faktura, ale tentokrát ne.
Dne 02.12.2025 mi přišel mail Vaše objednávka je na cestě!
Zásilkovna zboží převzala 2.12. a doručena byla 3.12. a v tento den jsem si ji i převzal.
Balíček, ale obsahoval pouze kraťasy, kalhoty a bunda ani faktura zde nebyla.
Na svém účtě u STREETBEAST mám v kolonce objednávky, že je ve stavu dokončena.
Žádné info, že bude objednávka rozdělena na více zásilek jsem nedostal.
Psal jsem jim na jejich e-mail, Instagram i TikTok, ale už druhý den od nich nemám žádnou odezvu.
Na TikToku si mě dokonce zablokovali.
kraťasy Hype, kalhoty Hype, bunda CORE - L - objednávka č. ***
Požaduji dodání zbylého zboží nebo vrácení peněz
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy v části, ve které mu zboží nebylo dodáno dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky za část objednávky, která mu nebyla dodána.
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je rovněž možné prostřednictvím § 1829 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). Adresa: Kurzova 2222/16, Praha, 15500. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Na základě § 16 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, je prodávající povinen na žádost spotřebitele vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s uvedením data prodeje výrobku nebo poskytnutí služby, o jaký výrobek nebo o jakou službu se jedná a za jakou cenu byl výrobek prodán nebo služba poskytnuta, spolu s identifikačními údaji prodávajícího obsahujícími jméno a příjmení nebo název nebo obchodní firmu, případně název prodávajícího, jeho identifikační číslo osoby, pokud zvláštní právní předpis nestanoví jinak.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.