| Počet nahlášených stížností: | 134 |
| Z toho za letošní rok: | 7 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
rád bych podal stížnost na jednání zaměstnankyně společnosti Invia, paní Tamary Barbuščákové, při řešení storna a možnosti přepisu zájezdu.
Dne 3. 12. 2025 jsme se snažili telefonicky vyřešit přepis zájezdu na jinou osobu. Hovor trval od 15:15 do cca 19:30, během kterého paní Barbuščová:
nedokázala poskytnout jasné a konzistentní informace, často se měnily a byly protichůdné,
opakovaně nás odkazovala na CK Coral Travel, přestože smlouva byla evidována u Invia, a u CK Coral Travel, neviděli všechny dostupné informace, takže z jejich strany jsme byli odkázáni pouze na Invii.
neumožnila fyzické vyřízení přepisu na pobočce, přičemž možnost postoupení smlouvy třetí osobě je jasně uvedena ve Všeobecných smluvních podmínkách, které si však pracovník přečetl a interpretoval až během hovoru, což značně komplikovalo a zdrželo řešení,
stanovila nereálný časový limit 17:30 pro provedení změny s minimálním předstihem 20 minut, což znemožnilo praktickou realizaci přepisu,
neposkytla žádnou reálnou podporu pro provedení přepisu, což nás přimělo k závaznému storno zájezdu pod časovým tlakem.
Domnívám se, že jednání pracovníka nebylo v souladu s profesionálními standardy a způsobilo nám značné komplikace. Žádám, aby byla situace vyšetřena nezávisle, aby se někdo kompetentní seznámil s hovory a postupem při našem kontaktu, a aby byla přehodnocena možnost přepisu zájezdu, která nám byla znemožněna.
Děkuji za vyřízení stížnosti.
Fukala Bohdan
Rezervační číslo: 40715 Variabilní symbol (ID): 10210967
Požadované řešení:
přehodnocení storno poplatků vzhledem k nemožnosti prakticky využít možnost postoupení zájezdu,
případná finanční kompenzace za zmatečné a nekonzistentní jednání pracovníka,
vyšetření jednání paní Barbuščákové a zajištění, aby se situace neopakovala.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Postoupení smlouvy je ze zákona možné do 7 dní před začátkem zájezdu na jakoukoli osobu, která splňuje podmínky stanovené pro účastníky zájezdu (viz § 2532 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Oznámení o postoupení smlouvy o zájezdu je jednostranným právním jednáním, které je vůči pořadateli účinné od okamžiku doručení oznámení o postoupení v písemné podobě spolu s prohlášením nového účastníka, že s postoupením souhlasí. Není tedy vyžadována akceptace postoupení pořadatelem zájezdu.
Pracovník není ze zákona povinen poskytnout součinnost při vyplňování oznámení o postoupení, chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.