Společnost


Black Sand s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

25 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 4)

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#84345Telefon apple použitý namísto nového

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

12 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.12.2025, před 12 dny

Lucie Heřmanová

Znění stížnosti

U společnosti jsem si pořídila nový telefon Apple iPhone 13 a dorazil telefon, který vypadal, že je nový. Po aktivaci a platbě kartou, která neproběhla, jsem dala zkontrolovat telefon do autorizovaného apple servisu, kde mi sdělili, že telefon je aktivovaný více jak před rokem a oprava platby karty by byla v ceně nového telefonu, že je určen pro americký trh a proto mám problémy s vyhledáváním sítí. Kontaktovala jsem s tímto společnost mobileon, kde mi bylo sděleno, že se tím nebudou zabývat, pokud telefon nezašlu zpět. Peníze, že nevrátí. To jsem se bála udělat a telefon poslala o několik měsíců déle, když se ještě navíc přidaly problémy s výdrží baterie, s tím, že chci uplatnit záruční opravu. Vrátil se mi zpět s poškozeným LCD a vyjádření k reklamci bylo, že k poškození LCD došlo tlakem či pádem, že reklamaci neuznávají. K tomu, že telefon je použitý, nikoli nový, k nefunkční platbě ani k baterii vyjádření žádné nepadlo. Při pokusu o domluvu mi bylo sděleno, že jsem se měla ozvat, když měli telefon u sebe (nevím ale jak jsem měla tušit, že už řízení proběhlo, protože mi žádné vyjádření nepřišlo, až v balíku se zničeným telefonem), že teď už pro mě nemůžou nic udělat.
Chci jen upozornit ostatní nakupující, aby si dali pozor. Záruční oprava proběhla tak, že v servisu při neodborném odstraňování ochranného skla poškodili displej a k předmětu řeklamace se nevyjádřili vůbec.
Děkuji.


Požadované řešení

Vrácení peněz, oprava či nový telefon.

Jde mi ale hlavně o to, dát vědět ostatím, nevím, jak bych jinak napsala recenzi.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2025 06:15, před 6 dny

K zamítnutí reklamace:

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

K poškození zboží během reklamačního řízení:

V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Reklamační protokol, ve kterém je každý obchodník povinen zaznamenávat průběh reklamace, by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.