Společnost


Whaleco Technology Limited

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

40 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (2 z 5)

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Uvedená procenta vychází z 1 hodnocení od spotřebitelů help

#84359Zboží vráceno odmítají vrátit peníze

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

7 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
16.12.2025, před 11 dny

David Stejskal

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na vás se stížností na postup společnosti Temu.


Zboží mi bylo doručeno 5. 12. 2025 a přišlo poškozené.
Dne 6. 12. 2025 jsem zboží řádně odeslala zpět, včetně odstoupení od kupní smlouvy, dle pokynů společnosti Temu.

Podle sledování zásilky byl balík doručen do skladu Temu dne 13. 12. 2025.

Společnost Temu odmítá vrátit peníze s tvrzením, že jim dorazil prázdný balík. Toto tvrzení odmítám, protože zboží bylo do balíku vloženo a odesláno.

Opakovaně jsem Temu vyzvala, aby své tvrzení doložila, například fotodokumentací, protokolem o otevření zásilky nebo jiným důkazem.
I přes tyto výzvy mi nebyl předložen žádný důkaz a refundace je nadále odmítána.

Považuji tento postup za neférový a zavádějící a žádám vás o pomoc s řešením této situace.

Děkuji za vaši pomoc.


Produkt

Tričko Hrnek Vánoční ozdoby


Požadované řešení

Vrácení peněz 331 Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.12.2025 07:04, před 6 dny

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Odstoupit od smlouvy je možné jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli (viz § 1830 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník). Samotné nepřevzetí zásilky nelze považovat za jednoznačné prohlášení, doporučujeme proto podnikatele informovat o odstoupení od smlouvy. To lze učinit například i e-mailem. Podnikatel následně musí bez zbytečného odkladu spotřebiteli peníze vrátit.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud podnikateli vznikne povinnost vrátit kupní cenu výrobku, musí tak učinit prostřednictvím stejných prostředků, kterými bylo zaplaceno. V případě, že nebylo placeno Temu kredity, tak není možné vrátit zákazníkovi peníze prostřednictvím Temu kreditů (pokud s tím zákazník výslovně nesouhlasí), ale je nutné plnit v penězích.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Irsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
23.12.2025 15:08, před 4 dny

Dear Sir or Madam,

This letter is in response to the correspondence received on December 22, 2025, under the case number: 84359.

The platform acknowledges the consumer has return and refund issues with the after-sales order PO-053-21656515919990596-D04.

Upon checking, the platform regrets to inform that the warehouse team has not received the applied items under the tracking number Z1737926573. Despite the above, the platform has already issued the remaining refund of 291 Kč (224 Kč + 67 Kč) for the mentioned after-sales order back to the consumer's Temu credit account on December 23, 2025 as a one-time exception in consideration of customer satisfaction.

To view the Temu credit balance, the customer may follow the steps below:

1. Log in to the Temu app or Temu.com and go to "You" on the app or the customer's username on Temu.com.

2.Click on "Credit Balance" to view the balance and details of the customer's credit account.

Additionally, please kindly note that the shipping method for the placed order is Cash on Delivery (COD), and the amount paid includes shipping fees. Since the shipping fees are directly handled by the logistics company, this portion has been deducted from the refund.

Thanks for the understanding. Please do not hesitate to reach out if there are any further questions or concerns.

A courtesy Czech translation of this response has been included. Please refer to the English version for the accurate interpretation in case of any discrepancies.

Kind regards,
Temu Legal Team
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vážený pane/paní,

Tento dopis reaguje na korespondenci doručenou dne 22. prosince 2025 pod číslem případu: 84359.

Platforma bere na vědomí, že spotřebitel má problémy s vrácením a refundací zboží v souvislosti s poprodejní objednávkou PO-053-21656515919990596-D04.

Po ověření platforma s politováním oznamuje, že skladník neobdržel požadované položky pod sledovacím číslem Z1737926573. Navzdory výše uvedenému platforma již 23. prosince 2025 jednorázově a s ohledem na spokojenost zákazníků vrátila zbývající částku 291 Kč (224 Kč + 67 Kč) za uvedenou poprodejní objednávku zpět na kreditní účet spotřebitele Temu.

Pro zobrazení zůstatku kreditu Temu může zákazník postupovat takto:

1. Přihlaste se do aplikace Temu nebo na Temu.com a přejděte v aplikaci na „Vy“ nebo na Temu.com zadejte své uživatelské jméno.

2. Klikněte na „Zůstatek kreditu“ pro zobrazení zůstatku a podrobností o kreditním účtu zákazníka.

Dále upozorňujeme, že způsob dopravy zadané objednávky je platba na dobírku a zaplacená částka zahrnuje poplatky za dopravu. Vzhledem k tomu, že poplatky za dopravu jsou přímo vyřizovány logistickou společností, byla tato část odečtena od vrácené částky.

Děkujeme za pochopení. V případě dalších dotazů nebo nejasností nás neváhejte kontaktovat.

Je přiložen český překlad této odpovědi. V případě jakýchkoli nesrovnalostí se prosím řiďte anglickou verzí pro přesný výklad.

S pozdravem,
Právní tým Temu

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
23.12.2025 16:37, před 4 dny


David Stejskal

Hodnocení:

Komentář: Zboží bylo odesláno zpátky a nebýt dtestu TEMU by peníze nevrátilo děkuji

Nyní se čeká na vyjádření dTestu.