| Počet nahlášených stížností: | 536 |
| Z toho za letošní rok: | 8 |
| Stále v řešení: | 1 |
49%
51%
#8464Přes 40 dní čekám na objednávku
Dobrý den.
Také bych se rád připojil ke stížnosti na Mall.cz. Od 13.10. čekám na své zboží nebo na vrácení peněz. Emailem jsem 24.10. dostal odpověď, že objednávku zrušili a že budou peníze vráceny. Od té doby nereagují na emaily, telefonicky se dovolat nelze... Má v tomto případě cenu předžalobní výzva?
Děkuji.
vrácení peněz
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
V případě, že prodejce zrušil objednávku (z důvodu nedostupnosti zboží) uplatní se obecná úprava odstoupení od smlouvy dle § 2001 a následující. Platí, že smlouva se ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993). Občanský zákoník stanoví, že se tak musí stát bez zbytečného odkladu, ale konkrétní lhůtu neupravuje a ani se jednotně upravit nedá. Jiný čas zabere vrácení peněz převodem z účtu a vrácení zboží jako telefonu poštou. Není-li lhůta stanovena, je nutné podnikatele k vrácení vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má plnění vrátit. Nedodrží-li jej, bude mít spotřebitel vedle práva na vrácení kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.
Vážený pane Novotný,
Vaše situace je již vyřešena a peníze byly vráceny na Váš účet. Je mi líto, že jste na vrácení platby čekal takto dlouhou dobu a omlouvám se Vám, pokud jsme Vám způsobili potíže.
Děkuji Vám za pochopení.
Ivana Raimundová
Mall.cz
Hodnocení: