Společnost


AGILA TRADE, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 2)

#9289Reklamace hrnce Titano

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 16 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.01.2016, před 10 lety

Martin Veselý

Znění stížnosti

Reklamoval jsem odlupování antiadhézní vrstvy na hrnci Titano enjoy průměru 24 cm, který byl zakoupen 26. listopadu 2014 v brněnské prodejně Cimrman, cena hrnce 3.300,- Kč. Hrnec jsem zaslal k posouzení reklamace, ta však byla zamítnuta s následujícím odůvodněním: "Výrazné poškození antiadhezní povrchové úpravy funkční plochy nádoby způsobené opakovaným přapalováním prázdné nádoby (zhnědnutí) a následné mechancké poškození použitím nevhodného kuchnského náčiní. Poškození bylo bezpochyby způsobeno používáním nádoby v rozporu s Návodem k použití."
Proti tomuto rozhodnutí jsem se ohradil s vysvětlením, že jsem hrnec sice používal mj. k přípravě karamelu, avšak nikdy jsem jej nezahříval prázdný, ani jsem nepoužíval jiné náčiní než dřevěnou vařečku či plastovou naběračku. Rovněž si nejsem vědom, že bych jej jakkoliv používal v rozporu s návodem, před prvním vařením karamelu jsem si znovu podrobně prostudoval návod k použití a nenašel jsem v něm nic, co by mě upozornilo na nevhodnost takového počínání.
Mé vysvětlení nebylo přijato, byla mi nabídnuta pouze placená oprava hrnce za 750,- Kč.


Požadované řešení

Vrácení peněz nebo oprava hrnce zdarma.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.1.2016 14:11, před 10 lety

V tomto případě bude vše záviset na možnosti prokázat, že k poškození zboží nedošlo zaviněním spotřebitele.

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Spotřebitel se v takovém případě nachází v lepší pozici, neboť prodejce tíží důkazní břemeno. V daném případě však spotřebitel reklamuje zboží po více než roce od převzetí (koupě).

Odpovědnost za vady se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později (tj. po uplynutí 6 měsíců od převzetí zboží) a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace.

Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Seznam znalců nalezne spotřebitel na stránkách www.justice.cz nebo na https://www.dtest.cz/soudni-znalci podle oboru a kraje a sám si zvolí dle svého uvážení osobu znalce. Ceny znaleckých posudků se mohou lišit, proto spotřebiteli doporučujeme kontaktovat více soudních znalců a poměřit cenové nabídky, za kterých jsou ochotni znalecký posudek vypracovat.

Nebude-li ani po předložení znaleckého posudku spor vyřešen, je možné se svého práva domáhat před soudem. V tomto případě totiž pouze nezávislý soud může rozhodnout, na čí straně leží právo. Avšak v případě úspěchu spotřebitele, bude muset prodejce nahradit spotřebiteli všechny účelně vynaložené náklady spojené s reklamací včetně nákladů soudního řízení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2016 11:55, před 10 lety

Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření (text v uvozovkách):

"Reklamace,pana Veselého, přijata dne 11.1.2016,byla posouzena standardizovaným postupem a výsledek šetření byl shrnut v reklamačním protokolu č. 16RZ001 ze dne 12.1.2016
Vyjádření výrobce: nejedná se o vadu výrobku
Poškození funkční plochy nádoby vzniklo v důsledku opakovaného nadměrného přehřívání, způsobenéhonastavením vysoké teploty indukčního zdroje tepla. Poškození se projevilo ztrátou antiadhezních vlastností povrchové vrstvy (opticky zhnědnutím)a změnou jejich mechanických vlastností (mechanické poškození - škrábance). Příčinou vzniku poškození je bezpochyby používání nádobí v rozporu s Návodem k použití, kde je výslovně na přehřívání nádoby upozorněno.
Spotřebiteli byla nabídnuta placená celková repase výrobku."

Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, který má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.2.2016 15:36, před 9 lety


Martin Veselý

Stížnost se zcela minula účinkem. Že důvody zamítnutí stížnosti neodpovídají skutečnosti, jsem v plném rozsahu vysvětlil, ale společnost mi bez jakékoliv další komunikace poslala vadný výrobek zpět. Je to ze strany společnosti TITANO, Agila trade výsměch prostému smyslu pro spravedlivé a férové jednání.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2016 11:02, před 9 lety

Společnost již neprojevila zájem se k případu dále vyjadřovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.