Společnost


Aradea s.r.o.

Počet nahlášených stížností:61
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

14.8 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (9 z 61)

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Uvedená procenta vychází z 7 hodnocení od spotřebitelů help

#9347Neuznaná reklamace a nevrácení telefonu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 25 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
19.01.2016, před 10 lety

Radomíra Sokolová

Znění stížnosti

Telefon měsíc starý mi spadl na chodník, prasknul displej, tak jsem ho poslala na záruční opravu 15.9.2015. Reklamaci neuznali a do dnešní dne mi telefon neopravili. Chtěla jsem neopravený telefon vrátit zpět, ale do dnešního dne ho nemám a stále se na něco vymlouvají. Kontakt je s nimi pouze přes e-mail, telefony stále obsazené nebo nedostupné.


Produkt

iPhone 5S


Požadované řešení

Opravit nebo raději vrátit neopravený.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.1.2016 09:25, před 10 lety

V případě, že prodávající věc při vyřizování reklamace poškodí nebo dokonce nevrátí, je možné po něm požadovat náhradu škody dle ustanovení § 2944 občanského zákoníku, a to buď uvedením v původní stav či formou finanční kompenzace.

Doporučujeme proto prodávajícího prokazatelně vyzvat k vydání zboží se stanovením dodatečné lhůty a nedojde-li v této době k vrácení zboží, uplatnit žádost o náhradu škody na převzaté věci. K podání je třeba doložit popis stavu telefonu, ve kterém byl, když byl prodávajícímu zasílán prostřednictvím poštovní přepravy.

Nereaguje-li prodávající na emailovou korespondenci ani nezvedá telefon, je vhodné zvolit komunikaci písemnou prokazatelnou formou (doručeně, nejlépe s dodejkou), a to na aktuální adresu uvedenou ve veřejném rejstříku (společnost AROL s.r.o. se přejmenovala na společnost Aradea s.r.o., zapsáno 6. ledna 2016, se sídlem Branická 213/53, Braník, 147 00 Praha 4 ). Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k vydání zboží, popř. předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.

Pro nekalé praktiky ohledně vyřizování práv z vadného plnění, tj. reklamace, lze podat podnět rovněž České obchodní inspekci pro porušování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Odpovědnost za vady se dle občanského zákoníku nevztahuje na běžné opotřebení věci dle § 2167 písm. b) a na mechanické poškození výrobku spotřebitelem dle § 2170.

Pokud se vada projeví do šesti měsíců od převzetí, hledí se na ní jakoby zboží bylo vadné již při převzetí. Do 6 měsíců od koupě by tak prodejce měl prokázat (nejen tvrdit), že zboží bylo při převzetí bez vad, jedná se o důkazní břemeno, které na něm leží podle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku.

Zamítl-li prodávající reklamaci jako neoprávněnou a své zamítavé stanovisko náležitě odůvodnil, a spotřebitel se zamítnutím nesouhlasí, je na něm, aby prodávajícímu prokázal, že se jedná o závadu, na kterou se vztahuje záruka. V daném případě, že vady reklamovaného zboží jsou způsobeny okolnostmi, za které je plně odpovědný prodejce (tedy nekvalitním, nesprávným provedením výrobku, popřípadě použitím nekvalitních materiálů). Takovým spolehlivým důkazem bude posudek znalce z oboru.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.4.2016 19:32, před 9 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. V řešení případného sporu bude tedy možné pokračovat pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.