Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:376
Z toho za letošní rok:60
Stále v řešení:23
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 90 stížnostech.

#11492Pojistná událost v zahraničí

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 měsíců 28 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.07.2016, před rokem

Jakub Šilha

Znění stížnosti

Dobrý den,
zakoupil jsem u Alzy mobilní telefon spolu s pojištěním proti krádeži (vztahující se i na krádež v zahraničí). Naneštěstí, mi při dovolené na Filipínách ukradl jeden žebrajicí chlapec na ulici z kapsy mobil Huawei P8 LITE (mám sepsán i protokol od tamní policie, že se to opravdu stalo).
S tímto protokolem jsem zašel na pobočku alzy, kde jsem mobil zakoupil (pojistil). bylo mi sděleno, abych si zavolal na operátora, který mi řekne co vše potřebují a kam to mám poslat.
Bylo mi sděleno, že bez "vyjádření o odložení případu" nemám nárok na uplatnění pojištění. Na Policii ČR mi bylo řečeno, že takový protokol nikde ve světě nevydávají, jen pouze u nás v ČR, a že to pojišťovna zkouší. Nikdo z policie ČR se mi pod to nepodepíše, jelikož se k tomu nemůže vyjadřovat, když se to nestalo na území ČR. Což znamená, že pojišťovna (BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s), která spolupracuje s alzou.cz, v pojistných podmínkám vyžaduje něco, co je nereálné splnit.
Nyní netuším jak pokračovat dál, ale nebude ten, který nad tím mávne jen rukou a nechá to být jen tak. Nemyslím si, že zrovna z Asie mi bude tamní polocie něco posílat nebo odpovídat. Dle mého názoru i policisty ČR mi nikdo nic z Filipín nepošle. Pojištěn jsem byl, protokol mám a stále nemám nárok na odškodnění? Děkuji, J. Šilha


Produkt

Huawei P8 Lite Black Dual


Požadované řešení

nárok k uplatnění pojištění


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.7.2016 11:01, před rokem

Práva a povinnosti smluvních stran jsou upraveny v pojistných podmínkách. Podnikatel musí spotřebitele před uzavřením smlouvy informovat o službě a o jejích hlavních vlastnostech.

V rámcové pojistné smlouvě č. ALADR 1/2013 je uvedeno v bodě 2.14 Odcizení – krádež Věci (včetně krádeže prosté, tedy bez překonání překážky), kterou má pojištěný na sobě nebo při sobě, loupež, vloupání nebo vykradení bytu/objektu určeného k trvalému bydlení. Právo na pojistné plnění v případě odcizení vzniká pojištěnému pouze, pokud předloží usnesení o odložení věci vydané v rámci trestního řízení (popř. obdobný dokument vydaný úředním místem k tomu určeným v případě, že k odcizení došlo v zahraničí).

Nesouhlasí-li spotřebitel s důvody zamítnutí pojistného plnění, je možné obrátit se na interní možnosti řešení stížností přímo pojišťovnou: na e-mail: czinfo@cardif.com nebo na tel. 234 240 234. Po dokončení šetření jsou osoby, které podaly stížnost, informovány dopisem.

Pro případ nespokojenosti klientů se způsobem vyřízení nahlášené pojistné události pojišťovnou, se lze obracet na Ombudsmana uvedené pojišťovny e-mailem na czombudsman@cardif.com, který podnět prošetří a bude spotřebitele o výsledku šetření informovat ve lhůtě 20 dnů.

K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.

Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.

Reakce společnosti

Publikováno
27.7.2016 13:41, před rokem

Vážený pane Šilho,

bohužel podle Vašich zadaných údajů se mi nepodařilo dohledat konkrétní případ, o jaký se jedná. V případě odcizení zboží v zahraničí dokument o odložení případu však pojišťovna nepožaduje, mohlo se tak jednat o pochybení některého z pracovníků. Prosím, zašlete mi podrobnosti, případ prověřím a zjistím, co pro Vás v této věci mohu udělat.

Předem děkuji a přeji pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky


Jakub Šilha

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.7.2016 13:18, před rokem

Dobrý den,

bohužel jste mi nenechala na sebe kontakt, tak musím reagovat na Vaši reakci zde. Tohle je jeden z emailů od Vašich kolegů:

Dobrý den, Vašemu případu bylo přiděleno číslo APOJ16202026. Protože byl pojištěný výrobek odcizen, je nyní nutné nám na adresu sluzby.administrace@alza.cz dodat dva dokumenty od Policie:
1. Úřední záznam (případně označeno jako Protokol, Výpověď či Nahlášení) 2. Usnesení o odložení případu.
V okamžiku přijetí těchto dvou dokumentů, Vám přijde informační email o započetí lhůty na vyřízení pojistné události.

Děkuji za zpětnou vazbu.
Šilha

Reakce společnosti

Publikováno
5.8.2016 10:19, před rokem

Vážený pane Šilho,

děkuji moc za upřesnění. Je to opravdu tak, že v případě odcizení v zahraničí není nutné usnesení o odložení případu, omlouvám se za zmatek. V tuto chvíli plně postačuje k započetí pojistné události úředně ověřený překlad protokolu, který Vám vystavila filipínská policie.

Přeji Vám pěkný den,

Michaela Petrů
Vedoucí péče o zákazníky

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.9.2016 17:48, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.


Jakub Šilha

Reakce spotřebitele

Publikováno
4.9.2016 19:16, před rokem

Dobrý den,

chtěl bych poděkovat dtestu za pomoc při pojistné události. Peníze mi nakonec alza poslala, ale... Každý si musí udělat sám obrázek o společnosti alza.cz a pojišťovně BNP Paribas Cardif Pojišťovna, a.s.