Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1269
Z toho za letošní rok:24
Stále v řešení:12
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 271 stížnostech.

#14891Potíže při reklamaci produktu v prodloužené záruce- klamání zákazníka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
20.02.2017, před 7 lety

Petr Šolta

Znění stížnosti

Dobrý den,
Dne 18.9.2014 jsem u společnosti Alza.cz. a.s. sídlem Jateční 33a Praha 7 zakoupil notebook značky ACER Aspire V7 v hodnotě 18990,-Kč vč.DPH. Na pobočce Alzy mi bylo prodejcem u pultu doporučeno přikoupit produkt prodloužené záruky na jeden případně tři roky. Prodejcem mi bylo sděleno, že se jedná o produkt společnosti Alza.cz(mohu doložit svědectvím osoby, která byla v době nákupu se mnou) a zakoupením tohoto produktu prodloužím stávající plnohodnotnou záruku o jeden případně tři roky. Po krátkém zvážení jsem tedy za 1899,-Kč vč. DPH zakoupil jednoletou prodlouženou záruku. Již zde podotýkám, že jsem nepodepisoval jakékoliv obchodní podmínky. Dostal jsem pouze klasickou tištěnou účtenku z pokladního terminálu.
Dne 29.1.2017 jsem byl nucen notebook již v prodloužené záruce reklamovat z důvodu nefunkčního hardwaru přímo na pobočce Alzy v Holešovicích. Reklamační technik se mnou sepsal standardní reklamační protokol a notebook v prodloužené záruce přijal do reklamací.

Druhý den tj.30.1. 2017 mi byla doručena informační SMS od pojišťovny BNP Paribas Cardif o oznámená pojistné události. Jelikož jsem s touto společností nikdy nic neřešil a netušil jsem o co se jedná, zavolal jsem na informační linku této pojišťovny, kde mi bylo zděleno, že se pravděpodobně jedná o mou záruku u společnosti Alza. Dále jsem situaci neřešil.
Dne 15.2. 2017 přišla informační SMS ze společnosti Alza, že reklamace notebooku byla ukončena. Reklamace uznána. Z důvodu nerentability opravy mi byl vystaven dobropis, který bude doručen na můj Email. Po doručení tohoto dobropisu jsem zjistil, že mi Alza hodlá vyplatit částku 13 482,-Kč vč. DPH. Tedy o 5 508,-Kč vč.DPH nižší částka oproti pořizovací ceně notebooku. Více informací neposkytnuto.
Obratel jsem volal na reklamační linku společnosti Alza.cz a žádal jsem vysvětlení proč se částka ponížená. Technikem mi bylo zděleno, že ponížená částka je z důvodu mechanického poškození což jsem ihned rozporoval a pán se ihned opravil, že mechanicky notebook poškozený nebyl. Poté již pán tvrdil, že netuší proč je částka ponížená, ale že to zjistí a bude mě informovat emailem a s tímto jsme hovor ukončili.
Po hodině mi byl doručen Email s informací, že částka byla ponížena z důvodu amortizace pojišťovnou BNP Paribas Cardif a email dále obsahoval přiložené obchodní podmínky této pojišťovny z roku 2013. Ihned jsem tedy psal zpět do Alzy, že jsi nejsem vědom, že bych notebook pojišťoval u této společnosti, protože mi bylo tvrzeno, že je prodloužená záruka produktem Alzy.cz. O jakékoliv třetí straně nebyla nikdy řeč. Nikdo mě neinformoval o obchodních podmínkách třetí strany a ani jsem nepodepisoval žádné obchodní podmínky, jak bych v takovém případě očekával. Opět mi bylo odpovězeno a to že obchodní podmínky mi byly zaslány po nákupu tohoto produktu emailem a jsou na stránkách Alzy. Jelikož vím stoprocentně, že mi Alza tento Email nikdy neposlala, chtěl jsem tedy, aby mi byla zaslána kopie tohoto emailu.
Bylo mi odpovězeno, že pokud mi to neposlali emailem, tak je to volně přístupné na stránkách Alza.cz a mou povinností je se s tímto seznámit a tím, že jsem nákup uskutečnil jsem podmínky potvrdil.
Po tomto emailu jsem pánovi napsal, že se cítím být oklamán a že jsem byl při nákupu, dovoluji si tvrdit, záměrně mylně informován z důvodu, abych produkt prodloužené záruky zakoupil.
Podal jsem podmět na ČOI v Praze pro nekalou obchodní praktiku.

Za těchto okolností jsem odmítl dobropisovanou částku převzít a rozporuji toto řešení. Požaduji vyplatit celou částku za notebook. Alza.cz se mnou dále nekomunikuje. Zvažuji proto právní kroky proti této společnosti.

Omlouvám se za zdlouhavé vysvětlení, ale chtěl jsem zde napsat veškeré relevantní informace.
Děkuji a s pozdravem Petr Šolta


Produkt

Notebook Acer Aspire V7-482PG Iron Touch


Požadované řešení

Požaduji vyplacení celé pořizovací částky notebooku.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
VašeStížnosti.cz

Chyba 500
Interní chyba systému