Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:21
Z toho za letošní rok:12
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 8 stížnostech.

#15207Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 26 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.03.2017, před 5 měsíci

Pavlína Holcová

Znění stížnosti

Reklamace se týká 3 místné rozkládací pohovky VILASUND, kterou jsme koupili v Ikea Černý Most. Důvodem naší reklamace byla skutečnost, že při rozložení pohovky na postel se přední část postele (po sklopení opěrného polštáře) nachází poměrně výrazně pod úrovní její zbylé části tvořené matrací, což způsobuje velmi nepohodlné a nezdravé spaní. Pohovku jsme si pořizovali s vědomím, že bude plnit funkci pohodlné a zdravotně nezávadné postele, o čemž nás přesvědčoval popis výrobku i obrázek na webu IKEA (http://www.ikea.com/cz/cs/catalog/products/S29907233/#/S19907238).
Reklamace rozkládací pohovky nám byla zamítnuta se zdůvodněním: ,,Váma popisované závady jsou běžnou vlastností výrobku a pro pohodlné používání
doporučujeme používat pohovku pro spaní v poloze hlavou zvenčí sedačky a nohama k opěradlu."
Při takovém spaní ale padá polštář na zem, což není něco, s čím bychom si chtěli danou rozkládací pohovku pořizovat (za 15 990,-). Samotný obrázek pohovky rozložené na postel na webu IKEA přitom ukazuje postel s polštáři umístěnými v části opěradla, nikoliv tak, jak nám reklamační oddělení řetězce IKEA ,,doporučuje". Z našeho pohledu se tedy jedná o klamání spotřebitele.


Produkt

3 místná rozkládací pohovka, Dansbo tmavě šedá VILASUND (IKEA), Číslo výrobku: 199.072.38


Požadované řešení

Při reklamaci jsme uváděli žádost: ,,Poskytnutí nových opěrných polštářů pohovky, které zajistí, že bude povrch z pohovky vytvořené postele rovný, a tedy při užívání zdravotně nezávadný."
Po ujištění reklamačního oddělení IKEA o tom, že se jedná o závadu, která je běžnou vlastností výrobku, žádáme odstoupení od kupní smlouvy a to z důvodů uvedených v popisu stížnosti.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2017 05:39, před 5 měsíci

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány, je věc vadná. Pokud věc není možné užít k účelu, který prodávající inzeroval, jedná se o podstatné porušení smlouvy ze strany prodávajícího. Spotřebitelka má v takovém případě právo od smlouvy odstoupit a žádat vrácení peněžních prostředků. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3387/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-jeji-podstatne-poruseni.

Pokud prodávající nesouhlasí s odstoupením od smlouvy, bude se muset spotřebitelka svého práva domáhat soudní cestou. Před podáním žaloby je ale také možné využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Řízení před Českou obchodní inspekcí je zdarma. Více informací je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz


Pavlína Holcová

Uzavření stížnosti

Publikováno
11.8.2017 11:58, před 8 dny

Hodnocení:

Komentář: Dne 17. 6. 2017 se nám společnost Ikea ozvala emailem a opětovně posoudila reklamaci. Nabídli nám vrácení peněz a odvoz zboží, což jsme přijali a po delším domlouvání se nakonec vše vyřešilo a peníze nám dnes poslali zpět. Děkujeme za pomoc, bez zveřejnění stížnosti by nám reklamaci nejspíš neuznali.