Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:22
Z toho za letošní rok:13
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 8 stížnostech.

#16275Nekompletní dodané zboží - reklamace zamítnuta

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 17 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.05.2017, před 4 měsíci

daniel jasa

Znění stížnosti

V OD Ikea Černý Most jsem on-line (10.5.2017) objednal Šatní skříň PAX (Zbožíč. 990.257.56) v hodnotě 11.380,-Kč s dopravou 1.300,-Kč Skříň se skládá z 11 položek. Zboží jsem při převzetí nezkontroloval. Při montáži jsem zjistil, že tři položky v celkové hodnotě 2.340,-Kč chybí. Reklamace zamítnuta s očekávaným argumentem mé nepozornosti při příjmu.
Neočekávám satisfakci, navrácení peněz či omluvu, ale myslím, že podobný problém můžou mít i ostatní zákazníci Ikey a je užitečné na nedokonalosti takto velkého dodavatele upozornit a tímto ho vychovávat.
Hezký den,
Dan Jasa


Produkt

uvedl jsem v popisu


Požadované řešení

Rád bych nedodané zboží dodatečně obdržel, ale je mi jasné, že z hlediska právních norem jsem bezbranný. Chci především upozornit na chyby a negativní postoj prodejního kolosu.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.6.2017 12:38, před 4 měsíci

Pokud nebylo dodáno zboží v odpovídajícím množství, jedná se o vadu, za kterou je odpovědný prodávající. Vzhledem k tomu, že zboží bylo reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, platí právní vyvratitelná domněnka, že zboží bylo vadné již při převzetí. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí (tedy, že byly dodány všechny části). Zamítnutí reklamace je proto nutné přesvědčivě zdůvodnit.

Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Reakce společnosti

Publikováno
13.6.2017 11:07, před 3 měsíci

Dopravce, který pro IKEA zboží rozváží je povinen zákazníkovi předat předávací protokol se všemi položkami, které jsou na objednávce. Zákazník si jednotlivé artikly takto může zkontrolovat přímo na místě předání a následně předávací protokol podepisuje. Množství doručovaného zboží je velmi velké a někdy se skutečně stane, že udělá chybu jednak dopravce a následně zákazník, který si přebírané zboží nezkontroluje dostatečně pozorně. Většinou pokud zákazník ihned zavolá, nebo dopravce přijde na chybu následně, tak dojde k domluvě a dopravce se alespoň pokusí zboží doručit ještě jednou, nebo se se zákazníkem dohodnout.
Tato situace je samozřejmě nepříjemná a je nám líto, že zákazník nebyl spokojen. Nicméně je velmi důležité, aby si zákazník zboží při převzetí zkontroloval, vzhledem k tomu, že se v autě většinou veze velmi velké množství zboží i pro další zákazníky. Doufáme, že se chyba nebude v budoucnu opakovat a spotřebitel nadále zůstane naším spokojeným zákazníkem.


daniel jasa

Reakce spotřebitele

Publikováno
14.6.2017 17:41, před 3 měsíci

Vyjadreni Ikey potvrzuje, ze dodavky jejich zbozi az k zakaznikum nemaji pod kontrolou. Mou sestavu privezl dopravce v 3.5t skrinovem voze, tedy zadny obri naves, ve kterem by se zbozi ztratilo. Napadaji me pouze dve moznosti:
- dopravce se obohacuje tim, ze zbozi nepreda kompletni a ceka, jak zakaznik zareaguje
- Ikea ma diru v systemu pri vydeji ze skladu
Zbozi zustalo bud ve skladu Ikey nebo dopravci za nehty. V obou pripadech chybuje Ikea.
Poslal jsem tento pripad Vedouci nakupu Ikea, Petre Krameriove, treba se tim bude zaobirat Nakupni oddeleni Ikey.
Pro mne Ikea ztratila duveryhodnost. U tak nespolehliveho dodavatele uz nemuzu dale nakupovat a sve okoli budu intenzivne varovat. Ikea takto drobnou ztratu zajiste nijak nepociti, takze predpokladam, ze bude na podobne pripady reklamace reagovat stejne strojenym zpusobem a radami, aby byl zakaznik maximalne obezretny pri prijimani sveho zbozi. A ma v tomto pravdu, kdyz varuje sve zakazniky, aby si dali na Ikeu pozor, ze je muze nakup u nich prijit hodne draho.
Pokud ma dTest zajem a moznosti, zverejnujte takoveto pripady.
Dan Jasa

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.6.2017 06:10, před 3 měsíci

Stížnost přeřazujeme na společnost, jež má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat. Nebude-li mít společnost nic k doplnění, bude stížnost uzavřena.

Reakce společnosti

Publikováno
15.6.2017 14:01, před 3 měsíci

IKEA děkuje za podnět a ještě jednou ověří konkrétní situaci

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.7.2017 10:04, před 2 měsíci

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.


daniel jasa

Uzavření stížnosti

Publikováno
17.7.2017 08:27, před 2 měsíci

Hodnocení: