Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:103
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#16288Reklamace - nereklamace kuchyňské desky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 27 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.05.2017, před 7 lety

Šárka Loučková

Znění stížnosti

V listopadu roku 2015 jsme u Ikea zakoupili sektorovou kuchyň Metod s dvířky Ringhult smetanové, tmavé korpusy (hnědočerné) a pracovní desku Ekbacken v barvě taktéž hnědo černé,aby nám to k sobě pěkně ladilo. Včetně spotřebičů a dřezu. Při navrhování, výběru a následné konzultaci přímo v jejich kuchyňském centru nás nikdo ani slovem neupozornil, natož aby to bylo někde napsané u vyrobku, navrhu či smlouvě,že jak kuchyňská deska, tak dvířka nebudou od ledna roku 2016 k dispozici. Nebylo to označeno ani na prodejně u výrobků. Což je velmi důležité. A v té době jsme věřili, že si vybíráme kuchyň, kterou za pár let budeme stěhovat do domečku, a bude možnost dokoupení dilů dle potřeby, nebo když některé z dětí nechtě poškrábe např.dvířka bude možnost koupení a výměny. Jak bylo řečeno, asi cca měsíc a pul po nákupu kuchyně jsme zjistili, že jak deska, tak dvířka již nejsou k dispozici... resp.dvířka nejsou,teda podle operatora byla skladem v centralnim skladu, ktery jejich zasoby vyprodává a když dojde rozměr, už prostě nebude a deska se přesunula v rámci poptávky zákazníků do zakázkové výroby kde činí cena za 1m 1800,- Kč. A né cca 1400 ,- Kč za 246 cm tzn. za jeden kus naší desky, které potřebujeme 4 ks na celou kuchyni. Změnila interně i číslo a výrobce. Ovšem barva a název zůstal stejný. Nyní k jádru věci. Deska se nám v hraně rozlepila v délce cca 60 cm a začalo martýrium reklamace. Reklamace schválena za cca 2 dny. V pořádku. Ale!?! Bylo mi sděleno, že desku Ekbacken hnědo černá nemají ( mají, jen v jiné ceně, nez jsem kupovala já a v zakázkové výrobě viz.výše)a mam si vybrat jinou desku.Ano, tmavou a dali mi na výběr z několika "podobných" variant černé.Černa se vzorem kamene, bez vzoru, 1,8 cm 2,8 cm,...atd. ale já kupovala korpusy hnědo černé, aby mi ladily s hnědo černou deskou, né černou. Navíc jeden korpus je celý odhalený, podledový a deska v úrovni očí. Takže rozdíl bych při každé návštěvě kuchyně viděla a byl by vidět. Dále mi nabídnuli vrácení peněz s tím, že by si stávající desky odmontovali.To jsem zamítnula, že mají "moji" desku a ja si platila i montáž desky, včetně neviditelnych spojů a výřezů pro spotřebiče a dále bych nemohla kuchyň jako takovou využívat.Montáž prováděla jiná firma s ohledem na termíny montáže Ikea za nejdřív 1 měsíc. Pak svoje stanovisko změnili, že desky bych si mohla ponechat, ale bez nároku na proplacení montáže.A nebo odstoupení od smlouvy, ale pouze a jen položky kuchyňská deska. Bez úhrady mých poplatků za montáž.S ani jednou variantou jsem nesouhlasila, protože jako spotřebitel nechci nést náklady za vadu dodaného výrobku ač už vydané, nebo budoucí.A nebo být nucena do výběru jiného výrobku, i když ten stejný vzor mají skladem. Vyšla jsem vstříc, že jsem navrhnula změnu dekoru desky za jinou barvu, která by se nám hodila do kuchyně taktéž ( máme dubové podlahy) za desku Karlby dekor dub v délce 246 cm 4x s tím, že tato deska je o něco dražší (2990,-Kč)a že jsem ochotna doplatit část ze svého se spolupodílením Ikea a samozřejmě oni hradili montaž a vše s reklamací a výměnou spojené. Mají ještě v nabídce desku Ekbacken světlý dub,který je podstatně světlejší než by bylo vhodné pro můj výběr. Ovšem v nižší ceně a pro ne vhodnější, i kdyz se mi to nehodí do bytu, kuchyně.Tato varianta mi byla okomentována tím, že mi byl přeposlan e-mail s nabídkou černých desek. A další mojí volbou bylo odstoupení od koupě celé kuchyně, s ohledem na nemožnost dodání reklamovaného dílu, zamlčení a neupozornění na budoucí nedostupnost 2 hlavních dílů v rámci nekolika tydnů(pracovní deska a dvířka)kuchyňské linky ( volili bychom jinak a jinde). To mi bylo zamítnuto s tím, že odstoupit mohu jen on koupě kuchyňské desky. Nikoliv od celé linky. Že to Ikea neumožňuje. I když zamlčeli skutečnosti,které by značně ovlivnili výběr a volbu prodejce,jelikož nejsou schopni dodat ani v zákonné 24 měsíční lhůtě náhradní díly. V současné době jsme ustrnuli na bodě, kdy já chci výměnu buď za tu stejnou desku, připadně v dubovém dekoru vzor Karlby dub, a nebo odstoupit od celé kupní smlouvy z důvodu zamlčení budoucí nedostupnosti zboží. A z jejich strany nesouhlasí ani s jednou variantou a chtějí, abych si vybrala z jejich variant. Jen jsem podotkla, že když bych odstupovala od smlouvy, odstoupili by pouze od desky, nikoli od cele kuchyně. (Jen by mě zajímalo, jak by to dopadlo při reklamaci dvířek,ktera jsou taktéž rozepsána položkově po kusech, jestli by mi vyměnili jeden ks za třeba bílá, místo smetanová. A zbytek kuchyně nechali bez povšimnutí. Záruka na veškeré součásti kuchyně je dle Ikea 25 let. )vse bylo kupovano jako celek, prosím o radu a pomoc s řešením. Protože toto mi připadně jako nátlak na spotřebitele a jeho nucenému výběru variant, které mu nevyhovují. Už tuto reklamaci řešíme několikerou výměnou e -mailu. Dlouhodobě.Dekuji


Produkt

Kuchyně Metod, deska Ekbacken hnědo-černá, dvířka Ringhult smetanová


Požadované řešení

Vyměna za desku Karlby-dub s případným doplatkem v podílu obou stran,včetně montáže a všeho s tím spojeného, nebo odstoupení od celé kupní smlouvy kuchyně. S ohledem na zamlčení ukončení výroby desky a dvířek.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
VašeStížnosti.cz

Chyba 500
Interní chyba systému