Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:582
Z toho za letošní rok:43
Stále v řešení:11
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

74%
26%
Toto skore je založeno na 93 stížnostech.

#32401Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.04.2019, před měsícem

David Havlíček

Znění stížnosti

Dobrý den,

23.2. jsem na Alza.cz zakoupil TV Samsung za 14tis. Kč, přičemž po vybalení zboží a odstranění ochranné fólie byly zjištěny škrábance na displayi. S ohledem na dovolenou jsem nahlásil reklamaci a zboží vracel o měsíc později do autorizovaného servisu. Při řešení reklamace mi bylo sděleno, že se jedná o mechanické poškození a byl mi dán návrh na opravu za 7 tis. (vč. DPH) a řešení v rámci pozáručních oprav. S tímto postupem nesouhlasím, což jsem sdělil i prodejci a zboží si převezmu ve stavu, v jakém jsem ho odevzdal.

Jakožto stálý zákazník Alza.cz, kdy jen za poslední rok činila má útrata v obchodu 70.445 Kč a kdy např. 21.12. jsem kupoval jiný TV Samsung a nebyl žádný problém, a ohledem na dosavadní dobré zkušenosti a vždy rychlé vyřízení objednávek, považuji postup obchodu za neseriózní a neklientský.


Produkt

TV Samsung


Požadované řešení

Požaduji vrácení peněz za zakoupení zboží.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.5.2019 11:27, před měsícem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.5.2019 23:26, před 18 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.