Společnost


Lidl Česká republika v.o.s.

Počet nahlášených stížností:250
Z toho za letošní rok:54
Stále v řešení:6
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

80%
20%
Toto skore je založeno na 63 stížnostech.

#33748Neuznaná reklamace odšťavňovače

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
29.06.2019, před 4 měsíci

Pavel Meca

Znění stížnosti

Před necelými 2 roky jsem zakoupil odšťavňovač. První závada byla, že se objevila prasklina na sběrné nádobě, kterou jsem zalepil izolepou a dal se dále používat. Po krátké době se ulomil bajonetový uzávěr nádoby a již jej nešlo používat. Zanesl jsem odšťavňovač do prodejny na reklamaci. Po týdnu mi sdělili, že se reklamace zamítá z důvodu uplatnění po záruční lhůtě 6 měsíců, protože se jedná o reklamaci tzv. příslušenství. Problém je v tom, že nádoba a víko spolu s motorem tvoří odšťavňovač - tedy co je to příslušenství ? V návodu je napsáno, že záruka se nevztahuje na součásti produktu, které jsou vystaveny normálnímu opotřebení. Tedy dle nich je prasknutí víka běžné opotřebení ? V tomto případě by se většina reklamací dala zamítnout, protože všechny součást stárnou. Zajímavostí je, že na obalu je napsáno záruka 3 roky na celek bez nějaké výjimky. Tedy zákazník to vidí a je ujištěn, že je to zřejmě kvalitní výrobek, když má tak dlouhou záruku. Při případné reklamaci ale řeknou, že záruka 3 roky je pouze na motor. K čemu mi bude samotný motor s 3 roční zárukou ? U odšťavňovače byl kartáček na čištění, který beru jako příslušenství a tedy jeho životnost je krátká.


Produkt

Odšťavňovač SilverCrest 282311


Požadované řešení

Záruční oprava nebo vrácení peněz.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2019 09:31, před 4 měsíci

Podle § 510 odst. 2 občanského zákoníku se má za to, že se právní jednání a práva i povinnosti týkající se hlavní věci týkají i jejího příslušenství. Dle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku je kupující oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Pokud si prodávající a kupující ujednají zkrácení doby pro uplatnění práv z vadného plnění u nové věci, nepřihlíží se k takovému ujednání dle § 2168 občanského zákoníku.

Práva z vadného plnění však mimo jiné není možné uplatnit na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním (§ 2167 písm. b) občanského zákoníku) a na vady, které kupující sám způsobil (§ 2170 občanského zákoníku). V případě soudního sporu by bylo nutné posoudit (např. prostřednictvím znaleckého posudku), zda poškození příslušenství zapříčinila vada materiálu nebo k němu došlo jinak.

Pokud je však na obalu prodávané věci uvedena doba, po kterou lze věc použít, dal prodávající na věc záruku za jakost (§ 2165 odst. 2 ve spojení s § 2113 občanského zákoníku). To znamená, že se zavázal, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti (jedná se o smluvní záruku). Pokud nebyly podmínky smluvní záruku ujednány odlišně (např. v záručním listě), vztahuje se tato záruka na celou věc včetně jejího příslušenství.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Reakce společnosti

Publikováno
1.7.2019 10:35, před 4 měsíci

Dobrý den, pane Meco,

je nám líto, pokud reklamace nebyla podle Vašich představ. Můžete nám sem napsat číslo Vaší objednávky? Předáme Váš podnět k přezkoumání reklamace kolegům ze zákaznické linky, kteří mají tyto záležitosti na starosti.

Děkujeme, s přáním pěkného dne

Lidl Česká republika


Pavel Meca

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.7.2019 10:40, před 4 měsíci

Dobrý den,

jedná se o reklamaci 226/352 ze dne 17.6.2019

Prasknutí nádoby není běžným opotřebením ale vadou materiálu.

Pavel Meca

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2019 10:45, před 4 měsíci

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat.

Reakce společnosti

Publikováno
2.7.2019 12:57, před 4 měsíci

Dobrý den, pane Meco,

můžete nám pro účely komunikace poskytnout Vaši e-mailovou adresu? Rádi bychom ji postoupili našemu oddělení zákaznického servisu.

Děkujeme. S pozdravem

Lidl Česká republika


Pavel Meca

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.7.2019 14:25, před 4 měsíci

Dobrý den,

kontaktní email: metronix@metronix.cz

Pavel Meca

Reakce společnosti

Publikováno
2.7.2019 15:33, před 4 měsíci

Dobrý den,

děkujeme za zaslaný email. Předáme jej odpovědným kolegům.

S pozdravem a přáním pěkného dne

Lidl Česká republika

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.7.2019 07:57, před 4 měsíci

Na základě výše uvedeného přeřazujeme stížnost na spotřebitele, aby mohl o vývoji informovat a stížnost případně uzavřít.


Pavel Meca

Uzavření stížnosti

Publikováno
3.7.2019 16:18, před 4 měsíci

Hodnocení:

Komentář: Lidl reklamaci uznal

Pavel Meca