Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:713
Z toho za letošní rok:53
Stále v řešení:24
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

74%
26%
Toto skore je založeno na 93 stížnostech.

#36041Zamítnutá reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.10.2019, před 8 měsíci

Růžena Klimešová

Znění stížnosti

Dobrý den, zakoupila jsem u alza.cz telefon Xiaomi mi a2 64gb... po 2mesicich od zakoupení zboží telefon přestal z ničeho nic jet nejdřív se mě sám vypínal a poté už nešel vůbec zapnout. Telefon jsem dala na reklamci kde se na něj podíval technik a řekl že buď vrácení peněz nebo výměna zboží.. řekly sme výměna zboží. Poté jsem si všimla že se telefon už u nich neprodává. po necelým měsíci mě došla zamítnutá reklamace z mechanickým poškozením kterou sem si údajně zavinila sama.Nikde ani zmínka o tom co teda s telefonem je.Lituji toho že jsem si nenechala hned vrátit peníze.Nesouhlasím s vyjádřením alzy a vyžaduji vrácení peněz. Klimešová


Produkt

Xiaomi mi a2 64gb zlatá barva


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.10.2019 07:15, před 8 měsíci

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, že se jedná o mechanické poškození, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2019 20:40, před 7 měsíci

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.