Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:744
Z toho za letošní rok:84
Stále v řešení:12
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 98 stížnostech.

#39218Nedodané zaplacené zboží

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

8 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
29.01.2020, před 8 měsíci

Martin Svoboda

Znění stížnosti

Dobrý den, u ALZA.cz jsem 30.12.2019 pres eshop zakoupil horské kolo
v cene 17.005,-Kc. Platbu jsem provedl v souladu s podmínkami
zaslanými emailem dne 3.1.2020. Následne dne 8.1.2020 jsem byl
vyzván k odberu zboží na prodejne Alza ve Frýdku-Místku. Termín pro
vyzvednutí byl do 12.1.2020. Prodejnu jsem navštívil spolecne s dcerou
v pátek 10.1.2020 okolo 16:30 hod. Obsluha mi sdelila, že kolo na
prodejne nemají. Po mém naléhaní o této skutecnosti sepsala obsluha
email na obchodv@alza.cz a v na muj email. Vecer jsem volal na Alza.cz,
kde jsem s operátorem rešil nedodání zboží. Bylo mi sdeleno, že vec se
reší a má vysokou prioritu. Další den jsem zjistil, že na našem úctu u
firmy Alza je u objednávky kola uvedeno, že "Objednávka byla vyrízena.
Dekujeme za Váš nákup". Napsal jsem email s žádostí o vysvetlení,
dodnes bez odpovedi. Zkusil jsem poslední možnost jak komunikovat s
firmou Alza a to reklamaci nedodání zboží. Následne každé odpoledne
volám na jediné císlo uvedené na stránkách Alza, vždy jsem ujišten, že
se vec reší s dopravcem. Na mou telefonickou žádost o zaslání
informace o vývoji na email mi sdelí, že to predají na obchodní odelení.
Protože od prvního pokusu o prevzetí zboží uplynulo 14 dní (10
pracovních) a Alza mi nezaslala žádné info, jak vec reší, na úctu u Alzy je
porád uvedeno, že "Objednávka byla vyrízena" se obracím s prosbou o
pomoc na Vás.


Produkt

Zánovní horské kolo Sava 29 Carbon 5.0 vel. M/17" v ceně 17,005,- Kč


Požadované řešení

Dodání kola ve stejné specifikaci, buď zánovní nebo nové, poslední možnost vrácení peněz s kompenzací za cestu a další náklady s vymáháním zboží.


Sdílejte

Zdá se vám, že stížnost obsahuje nevhodný obsah?
* Opište kód z obrázku:

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.2.2020 18:02, před 8 měsíci

Prodávající odpovídá za dodání zboží a má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.

Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění, prodávající je tedy povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Pokud tak neučiní ani poté, co ho k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se v prodlení a spotřebitel může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.

Tím, že prodávající nedodal zboží ve sjednaném termínu porušil svou smluvní povinnost a odpovídá za škodu, kterou tím způsobil dle § 2913 občanského zákoníku. Vzniklou škodu je tak povinen nahradit. Spotřebitel by však musel prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.2.2020 19:33, před 8 měsíci

Spotřebitel nám sdělil, že přijal nabídku společnosti na řešení. Případ je tedy vyřešen a stížnost uzavíráme.